سعید جلیلی: با هوش مصنوعی می‌توانیم برای ایران فرصت خلق کنیم

فهرست مطالب

سعید جلیلی: با هوش مصنوعی می‌توانیم برای ایران فرصت خلق کنیم

در روزهای اخیر و دوران گذر از شهادت رئیس جمهور ایران، ابراهیم رئیسی، کشور ایران درگیر انتخابت ریاست جمهوری است. سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست چجمهوری در برنامه میزگرد سیاسی درباره هوش مصنوعی صحبت کرد. او معتقد است با هوش مصنوعی می‌توانیم فرصت جدیدی برای ایران خلق کنیم. پس از پژوهشگاه نیروی ایران این نامزد دومین کسی است که می‌خواهد هوش مصنوعی را به طور جدی در ایران گسترش دهد.

سعید جلیلی می‌گوید ما نباید دنیا را در سه یا چهلر کشوری که با ما بیشترین اختلاف را دارند خلاصه کنیم. باید با هر کشوری چه در جنوب، شرق، غرب و شمال کره زمین هستند و می‌توانند باعث رشد ما شوند همکاری کنیم. پس اتفاقی که در مورد واقعه طوفان‌الاقصی رخ داد بیشتر کشورها به قدرت ما پی بردند. آن‌ها دیگر ایران را به دید پایین و کم نگاه نمی‌کنند. با استفاده از فرصت‌ها ما می‌توانیم ارز آوری کنیم و اشتغال ایجاد کنیم.

وی می‌گوید:

ما در پیشرفت‌های علمی در تاریخ غیبت تاریخی داشتیم. دیگران با پیشرفت علمی، قدرت خود را افزایش دادند. الان ما در بزنگاهی هستیم که دیگر عقب ماندگی علمی نداریم. می‌توانیم با هوش مصنوعی توان خود را ارتقا دهیم.

چگونه برای ایران فرصت آوری کنیم؟

در این برنامه از سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، پرسیدند شما در شغل قبلی خود پیشرفتی ایجاد نکردید و هر روز ملت ایران شاهد قطعنامه و فشار بین المللی جدیدی بودند. چگونه در فضای بین المللی قرار است با هوش مصنوعی برای ایران فرصت خلق کنید؟

این نامزد می‌گوید کتابی درباره هوش مصنوعی به قلم کسینجر منتشر شد. در آن‌جا کسینجر شفاف می‌گوید که این فناوری مناسبات قدرت را تغییر می‌دهد. دولت‌ها باید این مناسبات را بشناسند و برای آن برنامه بریزند. قدرت‌های بزرگ دنیا می‌خواهند چنین فناوری‌ای متحت انحصار خودشان باشد. دولت آمریکا می‌خواهد در زمینه هوش مصنوعی محدودیت ایجاد کند. اگر این فرصت را غنیمت نشماریم و از آن استفاده نکنیم، چهل سال عقب می‌افتیم.

ستاد انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری با تکیه بر این اعتقاد شعار انتخاباتی خود را برگزید. آن‌ها می‌گویند «یک جهان فرصت، یک ایران جهش» و اینگونه می‌خواهند هوش مصنوعی را اولویت قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *