مسعود پزشکیان: تاسیس مرکز هوش مصنوعی در دستور کار دولت ما خواهد بود

فهرست مطالب

مسعود پزشکیان یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است. وی جزو کسانی است که معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند راهبرد خوبی برای کشور باشد. مسعود پزشکیان تصمیم دارد تاسیس مرکز هوش مصنوعی را در دستور کار دولت خود قرار دهد.

پس از تلاش پژوهشگاه نیروی ایران اینکه نامزدهای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به هوش مصنوعی توجه می‌کنند خبر خوبی برای علاقه‌مندان و فعالان این حوزه است.

مسعود پزشکیان: تاسیس مرکز هوش مصنوعی در دستور کار دولت ما خواهد بود

علی شریفی زارچی، عضو کمیته المپیاد جهانی هوش مصنوعی در حساب کاربری خود در X در این باره صحبت کرد. امروزه هوش مصنوعی یکی از جدی‌ترین زمینه‌های علمی و رقابتی جهان است. پیشرفت ایران نیز وابسته به این موضوع خواهد بود. وی به دعوت ستاد مسعود پزشکیان به ملاقات با این نامزد رفت. شریفی طرح تاسیس مرکز ملی هوش مصنوعی را پیشنهاد داد تا در دستور کار دولت قرار بگیرد.

مسعود پزشکیان در حساب X خود نوشت: از لوازم قدرت علمی در ایران، عقب نماندن از توسعه هوش مصنوعی و تاثیرات آن در ساحت‌های زندگی مردم و حکمرانی است. در صورت اعتماد شما، پیشنهاد سنجیده و کارشناسانه دکتر شریفی و همکاران متخصصش را در دستور کار دولت قرار خواهم داد. از آن‌ها در پیشبرد پیشنهاد بهره خواهم برد.

شعار ستاد انتخاباتی این نامزد این است: نمی‌توانیم مقابل تنش‌ها بایستیم مگر اینکه همه دست به دست هم بدهیم. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد این نامزد تصمیم دارد با همکاری نخبگان و متخصصان با استفاده از هوش مصنوعی به پیشرفت ایران کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *