هوش مصنوعی سلامت به کمک پزشکان می‌آید!

فهرست مطالب

کنفرانس پزشکی در حوزه هوش مصنوعی و سلامت

در کنفرانس پزشکی HIMSS که چند روز پیش برگزار شد، شرکت‌های مختلفی مثل مایکروسافت، suki و… ابزارهای جدید خود را معرفی کردند. این کنفرانس برای جامعه مدیریتی سیستم‌های اطلاعات مراقبت و سلامت است. به گفته پزشکان و کادر درمانی وارد کردن اطلاعات و به اصطلاح کاغذبازی‌های مربوط به بیماران بسیار زمانبر است. در نتیجه این مشکل، شرکت‌های مختلف تصمیم گرفتند حالا روی موضوع وارد کردن و انتقال اطلاعات تمرکز کنند.

حالا نتیجه این فعالیت‌ها در این کنفرانس به بار نشست. شرکت مایکروسافت که پرچم‌دار توسعه هوش مصنوعی مولد است با تیمی به نام Nuanse در زمینه پرشکی فعالیت می‌کند. این تیم هوش مصنوعی Dragon Ambient eXperience Express یا به طور اختصار DAX را معرفی کردند. کار این ابزار گرفتن مستندات بالینی بیمار است. این مدل ماه مارس سال گذشته عرضه شد ولی در سپتامبر به طور کامل در دسترس همه قرار گرفت. الان بیشتر از 200 شرکت و مجموعه مختلف از DAX استفاده می‌کنند.

کنفرانس HIMSS که در زمینه هوش مصنوعی و سلامت کار می‌کند ابزارهای جدید را رونمایی کرد.

طبق این گفته‌ها، پزشکان دیگر نیازی نیست وقت بگذارند و شرح حال بنویسند. الان فقط برای این مدل شرح حال را می‌گویند. البته طبیعتا این قابلیت روی زبان انگلیسی خیلی بهتر جواب می‌دهد تا فارسی.

بخش زیادی از تغییراتی که در این مدل ایجاد شده توسط بازخود همین پزشکانی بوده که از آن استفاده کردند. پزشکان اسناد مختلف مربوط به بیماران را در این مدل ذخیره می‌کنند. برای ادامه روند درمان دیگر پزشک نیازی ندارد اطلاعات بیمار را از اول بخواند و بررسی کند. کادر درمانی میاید و بخشی که لازم دارد را مطالعه می‌کند. خلاصه آن را از این مدل می‌گیرد و سپس سوابق مختلف بیمار را بررسی می‌کند.

به نظر شما آیا این ابزار کمک کننده به جامعه پزشکی خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *