پاورپوینت‌های جذاب با هوش مصنوعی

فهرست مطالب

ساخت پاورپوینت‌ های جذاب با هوش مصنوعی

مقدمه

همه‌ی شما حداقل یک‌ بار پاورپوینت ساخته‌اید! فرایند ساخت آن پیچیدگی چندانی ندارد، اما گاهی بسیار وقت گیر است. با روی کارآمدن هوش مصنوعی و ابزارهای پیشرفته‌ی آن دیگر نیاز به صرف وقت برای درست کردن پاورپوینت نیست! در این مطلب کاربردی‌ترین ابزارهای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی، روش‌های کار با آن و مزایا و معایب هر ابزار را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

در این مطلب کاربردی‌ترین ابزارهای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی، روش‌های کار با آن و مزایا و معایب هر ابزار را معرفی می‌کنیم.

هوش مصنوعی و پاورپوینت

پاورپوینت ابزاری برای ارائه‌ تصویری است که برای ارائه‌ی اطلاعات و مفاهیم به صورت گرافیکی و تصویری استفاده می‌شود. استفاده از پاورپوینت‌ها در جلسات کاری، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌‌ها و ارائه‌های مختلف از جمله ارائه‌های دانش‌ آموزی و دانشجویی بسیار رایج است. پاورپوینت با اسلایدهایی شامل تصاویر، نمودارها، متن و فیلم‌ها اطلاعات بهتری را به مخاطبان منتقل می‌کند.

هوش مصنوعی می‌تواند به طور خودکار از داده‌ها و محتوای متنی استفاده و آن‌ها را به صورت محتوای گرافیکی و تصویری در قالب پاورپوینت ‌های رنگارنگ و جذاب تبدیل کند. از طریق الگوریتم‌ها و فنون هوش مصنوعی مانند پردازش زبان طبیعی، تشخیص تصویر و تولید خودکار محتوا، می ‌توان پاورپوینت ‌هایی با کیفیت و حرفه‌ای را تنها با یک جمله ایجاد کرد! این امر به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت و با کیفیت بالا پاورپوینت‌های حرفه‌ای و جذاب بسازند.

هوش مصنوعی چگونه پاورپوینت می‌سازد؟

هوش مصنوعی برای ساخت پاورپوینت از فناوری‌های زیر کمک می‌گیرد:

پردازش زبان طبیعی

از تکنولوژی پردازش زبان طبیعی یا NLP، برای تحلیل و درک متون و محتوای متنی استفاده می‌شود. تا مطالب مرتبط با موضوع انتخابی جمع ‌آوری شود و به صورت خودکار به پاورپوینت اضافه شود.

تشخیص تصویر

این فناوری به ارائه‌دهندگان کمک می‌کند تا تصاویر و نمودارهای مناسب با موضوع را برای استفاده در پاورپوینت‌ها شناسایی کنند.

تولید خودکار محتوا

با استفاده از الگوریتم‌ های تولید خودکار محتوا، هوش مصنوعی قادر است به صورت خودکار محتوای متنی و گرافیکی را برای پاورپوینت تولید کند.

سیستم‌های پردازش گفتار به متن

این سیستم‌ها به تبدیل گفتار به متن کمک کرده و امکان اضافه کردن محتوای صوتی به پاورپوینت‌ها را فراهم می‌کنند.

این سیستم‌ها به تبدیل گفتار به متن کمک کرده و امکان اضافه کردن محتوای صوتی را فراهم می‌کنند.

ابزارهای ساخت پاورپوینت

در ادامه معروف‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای ساخت پاورپوینت را معرفی می‌کنیم:

ساخت پاورپوینت با PopAi

این ابزار مناسب برای ساخت پاورپوینت‌هایی با زبان‌های مختلف است. PopAi با بهره‌مندی از GPT-3.5 و GPT-4، می‌تواند با دریافت موضوع برای شما پاورپوینت بسازد. این ابزار همچنین توانایی انجام این کار براساس فایل‌های پی دی اف و ورد را دارد.

برای ساخت پاورپوینت با PopAi ابتدا وارد سایت https://www.popai.pro شوید و ثبت‌نام کنید. سپس در صفحه‌ی اصلی فایل مدنظرتان را آپلود کنید و با زدن دکمهCreate New Presentation پاورپوینت بسازید.

همچنین برای ایجاد پاورپوینت با موضوع دلخواه می‌توانید، در کادر پایین صفحه موضوع را تایپ و روی نماد موشک کلیک کنید.

Canva

این ابزار از محبوب‌ترین پلتفرم‌های طراحی گرافیکی است؛ که رابط کاربری بسیاری ساده‌ای دارد. Canva مجموعه‌ی گسترده‌ای از قالب‌های حرفه‌ای برای ساخت پاورپوینت را ارائه می‌دهد. این ابزار کتابخانه‌ای از میلیون‌ها تصویر، آیکون و المان‌های مختلف دارد. همچنین می‌توانید به‌طور همزمان با اعضای تیم خود روی پروژه‌های مختلف همکاری کنید.

در کنار ویژگی‌های حرفه‌ای و مزایای بسیار، این ابزار معایبی نیز دارد:

  • Canva برای یکبار استفاده رایگان و برای دفعات بعدی نیاز است اشتراک آن را تهیه کنید.
  • در طرح رایگان نیز برخی از امکانات ابتدایی در دسترس کاربر هستند و قالب‌های پیشرفته فقط با پرداخت هزینه قابل استفاده هستند.
Canva ابزاری رایگان نیست و برای استفاده‎‌ی مداوم نیاز به خرید اشتراک دارد!

ساخت پاورپوینت با Presentation

ابزار دیگر Presentation است که پاورپوینت‌هایی، حرفه‌ای‌ و با کیفیت‌ بهتر ارائه می‌کند. این ابزار همچنین امکان سفارشی‌سازی بیشتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ ولی برای دریافت پاورپوینت نهایی، نیاز به تهیه‌ی اشتراک دارد!

برای شروع به کار با این محصول، ابتدا آدرس https://app.presentations.ai را در مرورگر خود تایپ کنید؛ پس از ساخت حساب کاربری،  با تایپ موضوع دلخواه در کادر مربوطه و کلیک بر ‌دکمه‌ی submit قادر به ساخت پاورپوینت هستید.

ابزار Visme

Visme ابزاری جامع برای طراحی المان‌های بصری و نویسندگی محتواست که به شما امکان ایجاد پاورپوینت برای عناوین مختلف را می‌دهد. ابزار هوش مصنوعی Visme برای ساخت اسلایدشو با دقت و صحت بالا، دستورهای شما را فقط در چند دقیقه اجرا می‌کند. این ابزار همچنین از صداگذاری، تصویرسازی داده، ساخت انیمیشن و تصاویر سه بعدی نیز پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده از Visme پس از ورود به سایت، کافی است نیاز خود را با جزئیات در کادر تایپ کنید تا در عرض چند دقیقه، پاورپوینت شما آماده شود.

برای استفاده از Visme پس از ورود به سایت، کافی است نیاز خود را با جزئیات در کادر تایپ کنید تا در عرض چند دقیقه، پاورپوینت شما آماده شود.

ابزار Tome

شاید ابزار هوش مصنوعی Tome را کمتر شنیده باشید، اما یکی از بهترین ابزارها برای ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای است. برای شروع، با از آدرس https://tome.app به وب‌سایت Tome وارد شوید و مراحل ثبت‌نام را انجام دهید. حین انجام فرایند ثبت‌نام، با دو گزینه‌ی Basic و Pro روبه‌رو می‌شوید که با انتخاب گزینه‌ی اول می‌توانید به‌صورت رایگان از امکانات هوش مصنوعی بهره‌مند شوید.

این ابزار نیز مانند دیگر ابزارها، دارای قالب و تم‌های مختلفی برای ساخت پاورپوینت است؛ که با انتخاب گزینه‌ی Regenerate می‌توانید آن‌ها را مشاهده و انتخاب کنید.

Slides Ai

این برنامه از دیگر ابزارهای خلق اسلاید است؛ که به عنوان افزونه‌ای روی Google Slides نصب می‌شود. مراحل ساخت پاورپوینت در Slides Ai بسیار آسان است و هر کاربر فارغ از توانایی طراحی می‌تواند با این ابزار کار کند.

برای استفاده از این ابزار، باید متن پاورپوینت را از قبل آماده کرده باشید! Slides Ai با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌هایشان را در قالب ورد یا پی‌دی‌اف آپلود و سپس متن خلاصه‌شده را در قالب پاورپوینت دریافت کنند.

این ابزار رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و پس از ورود به سایت، به راحتی قادر به استفاده از آن هستید. این ابزار با Google Slides هماهنگی کامل دارد و از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند! بااین‌حال گزینه‌های آپلود و دانلود محدودی دارد! یعنی برای دانلود نهایی پاورپوینت، باید اشتراک تهیه کنید و برنامه را به نسخه‌ی پرو ارتقا دهید.

بیشتر بدانید: 5 ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله!

ساخت پاورپوینت با Gama

Gama ابزاری پیشرفته‌ی هوش مصنوعی، برای تولید پاورپوینت‌هایی با المان‌های گرافیکی جذاب است. امکانات Gama این برنامه را به بستری مناسب تبدیل کرده است. از امکانات این ابزار می‌توان به قالب‌های هوشمند، شخصی سازی برند، پیشنهاد محتوا و کار تیمی همزمان اشاره کرد. Gama علاوه بر ویژگی‌های مثبت دارای معایبی نیز هست! از معایب این ابزار امکان ویرایش محدود در نسخه‌ی رایگان است.

Copilot  و ChatGpt

علاوه بر ابزارهای معرفی شده برای تولید پاورپوینت، شما می‌توانید از دو چت‌بات پرطرفدار هوش مصنوعی، یعنی copilot و ChatGpt نیز استفاده کنید!

مایکروسافت طی مراسمی آنلاین از چت‌بات جدیدی با نام Copilot برای خدمات نرم‌افزاری Microsoft 365 و اپلیکیشن‌ها معرفی نمود که مبتنی‌ بر هوش مصنوعی می‌باشد. این سیستم امکان ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی، ایمیل‌ها و اسناد و .. را به کاربران می‌دهد. این ابزار در منوی کناری نرم‌افزارهای آفیس به کاربران در نوشتن متن، ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای و استفاده‌ی بهتر از قابلیت‌های اکسل کمک می‌کند.

دیگر روش تولید اسلاید نیز، استفاده از ChatGpt است. برای استفاده از این ابزار، با تایپ موضوع خود در باکس چت‌بات کدهای پاورپوینت را دریافت می‌کنید. نمونه دستور درخواست پاورپوینت از ChatGpt مانند زیر است:

I want you to write me VBA Code for a PowerPoint about The……

پس از دریافت کدهای موردنظر، با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون، آن را به قالب پی‌دی‌اف تبدیل کنید. این کار ممکن است کمی زمان‌بر و سخت به‌نظر برسد اما با کمی توجه و تمرین به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسید.

دیگر روش تولید اسلاید نیز، استفاده از ChatGpt است. برای استفاده از این ابزار، با تایپ موضوع خود در باکس چت‌بات کدهای پاورپوینت را دریافت می‌کنید.

بهترین ابزار کدام است؟

متخصصین این حوزه، 4 فاکتور را برای انتخاب بهترین ابزار ساخت پاورپوینت معرفی کردند که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

  • سازگاری: این ابزار چگونه خود را با موضوع و ساختار اصلی سند شما سازگار می‌کند؟
  • کیفیت: آیا این ابزار محتوای با کیفیت متنی باکیفیت تولید می‌کند؟
  • چیدمان و طراحی: آیا هوش مصنوعی می‌تواند انواع طرح‌های اسلاید را برای هدف شما ارائه کند؟
  • قابلیت استفاده: رابط کاربری آن چگونه است؟ آیا به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد؟

کارشناسان با بررسی ویژگی هر ابزار و فاکتورهای بالا بهترین ابزارها را به صورت زیر معرفی کردند:

  • بهترین برای کاربران آفیس: Copilot
  • بهترین برای طراحی‌های ساده: Canva
  • بهترین ابزار برای طرح‌های مدرن : Gemma
  • بهترین ابزار ایده پردازی: ChatGpt

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، ابزارهای زیادی برای تولید پاورپوینت با هوش مصنوعی وجود دارد. انتخاب ابزار به سلیقه‌ی شما، ویژگی‌های آن ابزار و موضوع انتخابی شما بستگی دارد. در این مطلب پرطرفدارترین ابزارهای تولید پاورپوینت را معرفی و بررسی کردیم؛ شما عزیزان می‌توانید تجربیات خود از استفاده از هوش مصنوعی را در قسمت دیدگاه‌های سایت به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برای شما مفید واقع شود و به پاسخ سوالات خود دست یافته باشید.


سوالات متداول

آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین پاورپوینت گردد؟

درحال حاضر و با وجود محدودیت‌ این ابزارها، خیر. اما شما می‌توانید برای ساخت پاورپوینتی ساده از آن‌ها بهره ببرید.

آیا پاورپوینت ساخته شده با ابزار TOME را می توان به صورت پاورپوینت ذخیره کرد؟

خیر. تنها راه ذخیره فایل درحال حاضر برای نسخه پولی به صورت PDF است؛ نسخه‌های رایگان می‌توانند در همین پلتفرم مطالب خود را به اشتراک بگذارند. تنها راه این است که پاورپوینت خود را باز کرده و مطالب آن را کپی و در اسلایدها قرار دهید.

آیا می‌توان از Canva به‌صورت رایگان استفاده کرد؟

بله! این ابزار برای یکبار استفاده رایگان و برای استفاده‌های بعدی نیاز به خرید اشتراک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *