آواتار سخنگوی وزارت خارجه اوکراین

فهرست مطالب

آواتار سخنگوی وزارت خارجه اوکراین

اولین آواتار دیپلماتیک جهان رونمایی شد. این آواتار مربوط به سخنگوی وزارت خارجه اوکراین است. نام این آواتار ویکتوریا شی است.

ویکتوریا شی زنی بسیار مرتب و اتو کشیده با کت شلواری مشکی است. در یک اتاق کنفرانس خبری و مطبوعاتی با نشان ملی اوکراین ایستاده است. طبق تصاویر زیر حرکات او تقریبا طبیعی است. ویکتوریا شی می‌تواند سرش را به اطراف بچرخاند و هنگام صحبت کردن از دست خود هم کمک بگیرد.

لازم به ذکر است که این آواتار از روی هنرمند و خواننده اوکراینی، روزالی نومبره، الهام گرفته شده است. این هنرمند اهل شهر دونتسک است. در جریان جنگ روسیه و اوکراین این شهر به دست روسیه افتاد.

با توجه به اینکه از طرف هوش مصنوعی اخبار غلطی درباره جنگ وجود دارد، اوکراین اقداماتی انجام داد تا از آن جلوگیری کند.

به غیر از خود این سخنگوی جدید، کد QRی که کنار تصاویر وجود دارد توجه مخاطبان را جلب می‌کند. این کد برای صحت سنجی از صحبت‌های این آواتار قرار گرفته است. در واقع هر خبری که ویکتوریا شی اعلام کند با چنین کدی همراه است. این کد لینک مستقیم به همان بیانیه در سایت رسمی وزارت امور خارجه اوکراین است.

آواتار سخنگوی وزارت خارجه اوکراین فقط اخبار را می‌خواند و بیانه‌ها را اعلام می‌کند. این هم مورد دیگر برای صحت سنجی بیانیه‌ها است. تمام صحبت‌های ویکتوریا شی را انسان‌ها می‌نویسند. این آواتار فقط از روی آن می‌خواند و هوش مصنوعی هیچ نقشی در متن تولیدی ندارد.

هدف از چنین آواتاری اولا نوآوری و به روز بودن در صنعت هوش مصنوعی است. در وهله دوم هم اوکراین با استفاده از این آواتار به کارمندان وزارت خارجه اجازه می‌دهد روی وظایف دیگر خود تمرکز کنند و وقت بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *