آپدیت جدید برای ویدیوهای کوتاه یوتیوب

فهرست مطالب

هوش مصنوعی و قابلیت‌های جدید ویدیوهای کوتاه یوتیوب

یوتیوب (YouTube) روز چهارشنبه ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای سازندگان ویدیوهای کوتاه (Shorts) خود را اعلام کرد. این ویژگی‌هایی جدید Veo نام دارند؛ که به سازندگان اجازه می‌دهند پس‌زمینه‌های تولیدی با هوش مصنوعی را به ویدیوهای خود اضافه کنند؛ همچنین با دستورات نوشتاری ویدیوهای کوتاه یوتیوب را تولید کنند. نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب گفت:« امیدوارم Veo به سازندگان کمک کند، ویدیوهای کوتاه بیشتری، با هوش مصنوعی تولید کنند.

موهان که در رویداد Made on YouTube در نیویورک گفت:« این قابلیت‌های جدید با هوش مصنوعی، واقعاً کار شما را آسان می‌کند. همچنین کیفیت ویدیوهای شما را بهبود می‌بخشد، و ایده‌های خلاقانه شما را سریع‌تر تولید می‌کند.»

پس‌زمینه‌های Veo  نسخه‌ی ارتقا یافته از یک ویژگی مشابه هوش مصنوعی هستند؛ این قابلیت Dream Screen نام داشت و در سال 2023 توسط یوتیوب معرفی شد.

بیشتر بخوانید: یوتیوب برای آموزش هوش مصنوعی به ناشران موسیقی پول پرداخت می‌کند!

قابلیت‌های ویدیوهای کوتاه یوتیوب جدید

پس‌زمینه‌های Veo  نسخه‌ی ارتقا یافته از یک ویژگی مشابه هوش مصنوعی هستند؛ این قابلیت Dream Screen نام داشت و در سال 2023 توسط یوتیوب معرفی شد. این شرکت اعلام کرد: Veo اواخر سال جاری در دسترس خواهد بود. همچنین ویدیوهای 6 ثانیه‌ای با هوش مصنوعی، در سال 2025 در دسترس خواهند بود.

سایر اطلاعیه‌های این رویداد شامل ویژگی‌های جدیدی در برنامه YouTube Studio بود که به سازندگان اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی برای تولید عناوین، تصاویر شاخص و ایده‌ی ویدیوها استفاده کنند. یوتیوب گفت که این ویژگی ها در اواخر سال 2024 عرضه خواهند شد.

سازندگان راه های مختلف را برای استفاده از مولدهای هوش مصنوعی را بررسی کردند. آن‌ها از این فناوری جدید برای درج کلیپ در ویدیو یا تولید ویدیوهای کوتاه توسط هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

ویدیوهای هوش مصنوعی دارای برچسب هستند!

انتقاداتی در این سیستم، مبنی بر تولید محتوای اسپم با هوش مصنوعی وجود دارد. همچنین عده‌ای از نقض حقوق مالکیت با هوش مصنوعی صحبت می‌کنند!

این شرکت اعلام کرد:« محتوایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند، دارای برچسب (Watermark) هستند.»

موهان گفت:« ترکیب این فناوری با خلاقیت انسان‌ها محتوای منحصر به فردی را تولید می‌کند. همه‌ی این قابلیت‌ها برای تقویت خلاقیت انسان است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *