استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت هواپیماهای جنگنده بدون سرنشین

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت هواپیماهای جنگنده بدون سرنشین

دیروز در مقاله ای از وال استریت ژورنال گفته شد که نبردهای آینده با ترکیبی از سلاح‌های ارزان قیمت انجام می‌شود نه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته که فقط ابرقدرت‌ها می‌توانند از عهده آن برآیند. این سیستم ها شامل هواپیماهای جنگنده و بدون سرنشین هستند. ناوهای هواپیمابر گران قیمت یا بمب افکن های رادارگریز که برای توسعه و ساخت آنها به تعهدات زمانی زیادی نیاز دارند، در برابر پهپادهایی آسیب پذیر خواهند شد. در نتیجه تقریباً هر گروه نظامی و مسلح می تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

این سلاح‌ها عمدتاً سلاح‌های نقطه‌ای هستند که از راه دور توسط افراد رزمنده کنترل می‌شوند. پنتاگون در حال ساخت سیستم‌های پهپاد هماهنگ با هوش مصنوعی است تا بتواند در جنگ از خود دفاع کند. بر اساس گزارشی از مرکز امنیت و فناوری نوظهور، وزارت دفاع حداقل پنج قرارداد با پیمانکارانی امضا کرده است که به صراحت به استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت هواپیماهای بدون سر نشین اشاره می کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت هواپیماهای جنگنده بدون سرنشین

اریک کوریلا فرمانده مرکزی ایالات متحده، هفته گذشته به کمیته خدمات مسلح سنا گفت که پهپادهای ارزان قیمت یکی از مهمترین تهدیدها هستند و ازدحام آن ها نگرانی های زیادی به دنبال دارد. او گفت که ایالات متحده باید به سرمایه گذاری برای دفاع در برابر حملات پهپادهای گسترده ادامه دهد. یکی دیگر از ابتکارات پنتاگون ساخت هزاران سیستم خودمختار طی 18 تا 24 ماه آینده برای مقابله با افزایش سریع ارتش چین است.

استاوریدیس و آکرمن می گوید: در آینده، طرف برنده آن کسی خواهد بود که تصمیم گیری مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه می دهد و می تواند از حریف خود پیشی بگیرد. زیرا جنگ ها به صورت درگیری مغز به مغز پیش می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *