اشتباهات سرویس آنلاین Catch Me Up

اشتباهات سرویس آنلاین Catch Me Up

یک ابزار نویسنده هوش مصنوعی توسط کمیته برگزاری مسابقات ویمبلدون و IBM عرضه شد تا اطلاعات مختلف درباره بازیکنان را ارائه کند. این ابزار و سرویس آنلاین با نام Catch Me Up اشتباهات مختلفی را مرتکب شد. کاربران مجازی در واکنش به این رخداد گفتند کارکنان ویمبلدون نباید نگران شغلشان باشند.

اشتباهات سرویس آنلاین Catch Me Up

این ابزار با همکاری شرکت IBM عرضه شد. این شرکت پیش از این سرویس سفارش گیری آنلاین مک دونالد را نیز ارائه کرد که هفته گذشته موقتا غیر فعال شد.

سرویس آنلاین Catch Me Up پروفایل بازیکنان را قبل و بعد از مسابقه با تحلیل و روایت اتفاقات مختلف منتشر می‌کند. در روز اول مسابقات اشتباهی رخ داد. اما رادوکانو، قهرمان سابق مسابقات آمریکا بود که این سرویس به اشتباه او را نفر اول در بریتانیا معرفی کرد. اما رادوکانو در بریتانیا نفر سوم است. امسال 14 پیروزی داشت که سرویس آنلاین Catch Me Up اشتباهات خود را ادامه داد و اعلام کرد 11 مسابقه را برنده شده است.

پس از اینکه کاربران در پلتفرم X اشتباهات را گزارش دادند، کارکنان ویمبلدون آن‌ها را برطرف کردند. پیش از عرضه این مدل، سخنگوی ویمبلدون اعلام کردند هیجان زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی مولد و مدل زبانی بزرگ دارند تا از آن برای خبررسانی استفاده کنند. همچنین آن‌ها اعلام کردند این مدل به سبک تحریریه ویمبلدون آموزش دیده است.

پس از انتشار اولین اخبار مشخص شد که این مدل از املای آمریکایی استفاده می‌کند. پس از این اتفاقات برخی از بازیکنان واکنش منفی نشان دادند.

بازیکنان تنیس معتقدند استفاده از هوش مصنوعی در این بخش توهینی به حرفه آن‌ها است. یک ربات هیچ احساسی ندارد و نمی‌تواند هیجانات و اتفاقات خوب و بد مسابقه را به آن شکلی که انسان می‌تواند، بیان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *