اعتصاب پرستاران برای استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی

فهرست مطالب

اعتصاب پرستاران برای استفاده نکردن از هوش مصنوعی در پزشکی

شرکت آمریکایی کایزر پرمنته جزو پیشگامان افزودن هوش مصنوعی به تجهیزات و کارهای پزشکی است. در طول هفته جاری صدها پرستار روبه‌روی مرکز پزشکی این شرکت جمع شدند. تجمع به قصد اعتصاب و اعتراض به استفاده از هوش مصنوعی بود.

این اعتصاب با مدیریت انجمن پرستاران کالیفرنیا شکل گرفت و در این اعتراض بنرهایی با عنوان «به پرستاران اعتماد کنید نه هوش مصنوعی» و «هوش مصنوعی باید برود» وجود داشت. این انجمن معتقد است استفاده از هوش مصنوعی باید مدیریت شده باشد و شکل حال حاضر آن اصلا به نفع بیماران نیست.

با گزارش‌هایی که ارائه شده در حال حاضر در آمریکا این مدل‌های هوش مصنوعی پیشرو در پزشکی به عنوان کمک برای پرستاران نیامده‌اند. امروزه بیماران و دست‌اندکاران با دید تحقیرآمیز به پرستاران نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند هوش مصنوعی بهتر از یک پرستار از آنان مراقبت می‌کند.

پرستاران معتقدند بیماران نباید موش آزمایشگاهی شرکت‌ها باشند. یک بیمار نیاز به مراقبت دارد و در حال حاضر پرستار می‌تواند از پس این وظیفه بربیاید نه هوش مصنوعی. مدل‌های هوش مصنوعی و ابزاری که شرکت‌ها خصوصا کایزر پرمنته از آن استفاده می‌کنند هیچکدام به طور کامل آزمایش نشدند. استفاده از ابزار این چنینی فقط می‌تواند سلامت بیماران را به خطر بیندازد.

بخش عمده اعتراض پرستاران به هوش مصنوعی در واقع به خاطر همین موضوع است. آن‌ها می‌خواهند شرکت‌ها به پرستاران و انجمن‌ها اجازه دهند در جریان آزمایشات قرار بگیرند. حضور پرستاران می‌تواند قوانین جدیدی برای گسترش همکاری‌ها به‌وجود بیاورد. باید دید این اعتراضات به کجا می‌رسد و نتیجه چگونه خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *