انقلاب آنتی بیوتیک و AI در درمان بیماری‌ها

فهرست مطالب

انقلاب آنتی‌بیوتیک و AI و درمان بیماری

از زمان کشف 1928 پنی سبیلین و ورود اولین آنتی بیوتیک‌ها، این داروها جان 200 میلیون نفر را نجات داده‌است. اما در دوران حال حاضر خطری که جان افراد را تهدید می‌کند نبود آنتی بیوتیک نیست بلکه بحران آنتی بیوتیک یا AMR است. یک انقلاب آنتی بیوتیک و AI در درمان بیماری‌ها می‌تواند به جهان کمک کند تا از این بحران عبور کند.

Phare Bio و آزمایشگاه کالینز MIT، در یک پروژه مشترک می‌خواهند روی توسعه و ساخت آنتی بیوتیک با هوش مصنوعی فعالیت کنند. توسعه آنتی بیوتیک‌ها توسط هوش مصنوعی می‌تواند یکی دیگر از نمودهای کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی باشد که بسیار برای بیماران مهم است.

انقلاب آنتی‌بیوتیک و AI در درمان بیماری‌ها

یکی از مشکلات ساخت آنتی بیوتیک کارایی و نحوه اثر آن است. خیلی از شرکت‌ها روی آنتی بیوتیک سرمایه گذاری نمی‌کنند زیرا سود دهی کافی را به دنبال ندارد. این دو مجموعه با هدف «انقلاب آنتی بیوتیک و AI» می‌خواهند این چرخه را بشکنند.

استفاده از هوش مصنوعی در تهیه فرمول‌ها می‌تواند سرعت کار را بهبود ببخشد. دانشمندی که روی آن کار می‌کند با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی زمان کمتری برای آزمایش اثر بخشی فرمول جدید صرف می‌کند. به علاوه آن، زمان کمتر و دسترسی سریع به فرمول و تریکب جدید می‌تواند خطاهای احتمالی در ترکیب را سریع‌تر رد کند. این چنین فرمول نهایی و درست در مدت زمان کمتری وارد مر احل نهایی می‌شود.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد و تیم Phare Bio و دانشگاه MIT بتوانند ترکیبی پیدا کنند که جلوی مشکلات و بحران آنتی بیوتیک در آینده را بگیرد یکی از بهترین اتفاقات در عصر هوش مصنوعی رخ می‌دهد. در دورانی که بحران شروع شود زخم‌های کوچک یا مشکلات پس از شیمی درمانی می‌تواند انسان را به کام مرگ بکشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *