اولین فیلم کوتاه که با Sora ساخته شد!

تیم شای کیدز از هوش مصنوعی سورا برای ساخت فیلم کوتاه کمک گرفتند.

مدل هوش مصنوعی Sora نسخه جدیدی است که استارتاپ Open AI، چند ماه پیش منتشر کرد. این مدل می‌تواند متن را از کاربر بگیرد و آن را تبدیل به یک ویدیوی قابل قبول کند.

سوالی که پیش می‌آید این است که ادعاهای این استارتاپ درباره قابلیت‌های این مدل درست است یا نه؟ تیم Shy Kids در یوتیوب، فیلمی با استفاده از این مدل ساخت.

تجربه سازنده این فیلم کوتاه از مراحل انجام کار با Sora چه بود؟

سازندگان این فیلم کوتاه گفتند بخش خوبی از این ویدیو را فقط با خود سورا ساختند. اما باید بدانید که این کار صفر تا صد توسط سورا انجام نگرفت. این تیم متن کار را نوشتند. ادیت‌هایی سینمایی و انیمیشنی را انجام دادند. از همه مهم‌تر کار انیمیشن‌سازی برای قسمت بادکنک فیلم را به عهده آن‌ها بود.

کارگردان فیلم می‌گوید، اگر تجربه 15 سال کار حرفه‌ای تدوین و ویرایش و ساخت ویدیو نبود هرگز نمی‌توانست چنین ویدیویی بسازد!

در واقع سورا بخش ایجاد تصاویر را صفر تا صد به عهده گرفته بود ولی بخش اعظم ماجرا یعنی ساختن یک خروجی مناسب و حرفه‌ای برای تماشا را خود این تیم انجام دادند.

در نهایت اینکه، ممکن است مدل سورا بتواند فیلم‌های کوتاه خوبی بسازد یا تصاویر حرفه‌ای بر اساس متنی که به آن دادید بنویسد ولی کارش کامل نیست. شما برای اینکه یک خروجی حرفه‌ای یا حتی قابل قبول بگیرید نیازمند مهارت ویرایش، تدوین و انیمیشن سازی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *