Open AI: هیچ توافقی با ایلان ماسک نداشتیم!

فهرست مطالب

open ai - توافق

ایلان ماسک، تعدادی مدارک برای دادگاه کالیفرنیا ارسال کرد. بخش مهمی از این مدارک این بود که استارتاپ Open AI قرارداد اولیه‌شان را نادیده گرفته است. با شکایت ایلان ماسک و این ادعاها، این استارتاپ باید به دادگاه مدارکی ارائه می‌داد.

مدیران این استارتاپ به دادگاه گفتند سال 2015 که ایلان ماسک با سم آلتمن و گرگ بروکمن توافق کردند باهم همکاری کنند. هیج خبری از «توافق‌نامه تاسیس شرکت» نبود! آن‌ها ادعا می‌کنند همه این صحبت‌ها توهم ذهن ایلان ماسک است و بس.

شکایت ایلان ماسک - جواب Open AI

در واقع به ادعای این استارتاپ، Open AI، ایلان ماسک خودش هم با سودمحور شدن این شرکت موافق بوده و با ادامه این موضوع قطعا همه این مدارک برملا خواهد شد.

ایلان ماسک دقیقا با شکایت خود دنبال چیست؟

خب ایلان ماسک در شکایت خود فقط گفته مدیران Open AI اصلا به توافق‌نامه تاسیس شرکت وفادار نبوده و نباید مدلشان را منبع بسته منتشر می‌کردند. او می‌خواهد سم آلتمن برکنار شود و خودش به جای او بیاید. استارتاپ Open AI هم از این موضوع استفاده کرد. آن‌ها گفتند با انتشار مدل GPT-4 موفقیت این شرکت بیشتر از پیش شد. سهام شرکت و ارزش مالی آن هم بالاتر رفت و همین موضوع باعث طمع ماسک است. ایلان ماسک می‌خواهد تمام این موفقیت‌ها را دوباره برای خود کند.

در نهایت هم این دعوا و کشمکش بین این دو شرکت ادامه دارد. هرکدام هم معتقد است دیگری به ارزش‌های انسانی بی‌توجهی کرده و دروغ می‌گوید. باید دید بالاخره کدام پیروز می‌شود و دروغگو کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *