تاسیس Dell AI Factory برای حضور در عرصه هوش مصنوعی

فهرست مطالب

تاسیس Dell AI Factory برای حضور در عرصه هوش مصنوعی

مجموعه تکنولوژی Dell اعلام کرد که رسما Dell AI Factory را تاسیس می‌کند. شرکت دل می‌گوید امروزه هوش مصنوعی به سرعت سرتاسر جهان را فتح می‌کند بنابراین ما نباید از این مسیر عقب بمانیم.

این شرکت در نظر دارد لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های انویدیا، قابلیت اتصال به Copilot مایکروسافت و … را عرضه کند. به علاوه دل سعی دارد نرم افزارهای امنیتی خود را وارد سیستم‌هایش کند تا از اطلاعات مختلف کاربران حفاظت کند.

تاسیس Dell AI Factory برای حضور در عرصه هوش مصنوعی

ایده اصلی این شرکت این است که با مجموعه Hugging face همکاری کند و زیرساخت‌های لازم را تعبیه کند. این همکاری منجر به استفاده از سیستم عامل و لپ تاپی می‌شود که می‌تواند به صورت لوکال از هوش مصنوعی استفاده کند. تاسیس Dell AI Factory اولین قدم برای دستیابی به چنین امکاناتی است.

فارغ از این موضوع شرکت دل با مجموعه بزرگ متا نیز همکاری می‌کند. ایده اصلی استفاده از مدل‌های Llama 3 و نسخه‌های آینده به صورت لوکال و بدون نیاز به سیستم عامل‌های پیشرفته‌تر است.

در حال حاضر دل با استفاده از پلتفرم Dell APEX Cloud برای Microsoft Azure سرعت بالاتری را ارائه می‌دهد. این موضوع یکی از نقطه قوت‌های دل در این چند سال اخیر است و همکاری‌اش با دو شرکت نام برده می‌تواند آن را تبدیل به غول‌های تکنولوژی بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *