تشخیص مقاومت باکتری به دارو با هوش مصنوعی

تشخیص مقاومت باکتری به دارو با هوش مصنوعی

یک تحقیق جدید در دانشگاه کمبریج انجام شد که نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند باکتری‌ها را شناسایی کند. به نظر می‌رسد با هوش مصنوعی می‌توان مقاومت باکتری به دارو آنتی بیوتیک را تشخیص داد.

در این تحقیق مشخص شد یک مدل مبتنی بر یادگیری ماشین می‌تواند باکتری بیماری زای مورد نظر دانشمندان را شناسایی کند. این باکتری که سالمونلا تیفی موریوم نام دارد نسبت به داروی آنتی بیوتیک مقاوم است. این مدل هوش مصنوعی توانست در زمانی بسیار سریع‌تر از روش سنتی این باکتری را شناسایی کند.

تشخیص مقاومت باکتری به دارو با هوش مصنوعی

بینان گذاری یکی از شرکت‌هایی که در این آزمایش بودند گفت هوش مصنوعی پتانسیل زیادی دارد. به نظر او هوش مصنوعی می‌تواند تغییری اساسی در مراقبت‌های بهداشتی و دارویی بدهد.

او می‌گوید از آنجایی که بازده تجاری تشخیص بیماری و باکتری کم است شرکت‌ها داوطلب سرمایه گذاری نمی‌شوند. در نتیجه دوره‌های طولانی‌تری برای درمان با دارو وجود دارد. اگر سیستم بهداشت و درمان با هوش مصنوعی تغییر کند، هزینه‌های لازم برای تحقیقات نیز کمتر می‌شود. این گونه می‌توان تشخیص بهتری داد و دوره درمان را کوتاه کرد.

در تحقیقاتی که انجام گرفت یک برنامه کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ساختند. این برنامه می‌تواند تشخیص دهد یک باکتری بدون دارو چقدر در مقابل آنتی بیوتیک‌ها مقاوم است. آن‌ها شش ساعت باکتری را رشد دادند و نتیجه نهایی مشخص شد. در حالت سنتی باید 24 ساعت زمان صرف می‌شد تا یک باکتری رشد کند و نتیجه نهایی آن مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *