تشخیص چهره clearview و نقض حقوق افراد!

فهرست مطالب

clearview و نقض امنی افراد

مرکز حفاظت از داده‌های هلند روز سه شنبه ، راه اندازی تشخیص چهره Clearview AI را با جریمه 30.5 میلیون یورو (33.7 میلیون دلار) جریمه کرد! این آژانس دلیل جریمه را “بانک اطلاعاتی غیرقانونی” بیان کرده است!

آژانس حفاظت از داده‌های هلند یا DPA همچنین استفاده از خدمات کلیرویو را ممنوع دانست همچنین به شرکت‌های هلندی هشدار داد. این آژانس گفت: کلیرویو به این تصمیم اعتراض نکرده‌است! بنابراین قادر به تجدید نظر در برابر جریمه نیست. اما جک مولسایر ، مدیر ارشد حقوقی Clearview با بیانیه  ارسال بیانیه‌ای این تصمیم را “غیرقانونی” و “غیرقابل اجرا ” دانست.

آژانس هلندی معتقد است: ساختن بانک اطلاعاتی به این ابعاد و دارای تصاویر افراد، نقض جدی مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا یا GDPR است. او در بیانیه‌ای گفت: ” فناوری تشخیص چهره، نمی‌تواند داده‌ها را ناخواسته ذخیره کند! شما نمی توانید به سادگی از تصویر هر کسی در جهان استفاده کنید. “

clearview و تصاویر ناخواسته برای ارائه به دولتها

clearview و جمع‌آوری تصاویر ناخواسته!

اگر عکسی از شما در اینترنت وجود دارد، سرانجام می تواند از دیتابیس ClearView سر در بیاورد و سیستم‌هایی مانند ردیاب‌ها از آن بهره‌برند! این آژانس می‌گوید:« این یک سناریوی عذاب از یک فیلم ترسناک یا شبیه کاری نیست که فقط در چین انجام می‌شود!»

DPA گفت که اگر ClearView نقض مقررات را متوقف نکند ، با مجازات‌ عدم رعایت قوانین به مبلغ 5.1 میلیون یورو (5.6 میلیون دلار) روبرو می‌شود! Clearview AI در هلند یا اتحادیه اروپا جایگاه تجاری ندارد و قادر به انجام هیچ فعالیتی نیست. در غیر این صورت مشمول GDPR می‌شود.

کلیرویو در ماه ژوئن،  به ادعای مجموعه عظیم عکاسی چهره‌، حقوق حریم خصوصی افراد را نقض کرد. این پرونده در ایلینویز دعاوی سراسر ایالات متحده را علیه این شرکت تثبیت کرد.

خواندنی‌ها : استفاده غیر قانونی از عکس کودکان برای تعلیم هوش مصنوعی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *