تصاویر نامناسب از دانشجویان آیووا توسط هوش مصنوعی تولید شد

فهرست مطالب

تصاویر نامناسب از دانشجویان آیووا توسط هوش مصنوعی تولید شد

خانواده‌های مختلفی در روزهای گذشته با تصاویر نامناسب از دانشجویان آیووا مواجه شدند. دختران این خانواده سراغ والدینشان می‌آمدند و به آن‌ها خبر سواستفاده از تصاویرشان را می‌دادند.

استفاده از تصاویر دیپ‌فیک یکی از اتفاقاتی است که با پیشرفت هوش مصنوعی مولد رخ می‌دهد. پیش از این هم مشکلات زیادی برای افراد مختلف به وجود آمده است. تصاویر دیپ‌فیک همگی بسیار واضح و نا مناسب بودند.

چاد بورویک یکی از والدینی است که روز تعطیل خود را می‌گذراند. دخترش این خبر را به پدرش داد. چاد می‌گوید بعد از اینکه این خبر را شنیدم و تصاویر را دیدم معده‌ام بهم ریخت. شهر ما فقط 6900 نفر جمعیت دارد. تصاویری که من دیدم بسیار واقعی و با جزئیات بودند. آبرو و حیثیت دختر من به خطر افتاد.

پلیس به این خانواده گفت که ساخت آن تصاویر جرم به حساب نمی‌آید. در واقع تصاویر مربوطه را زمانی ساختند که قانونی درباره جرم انگاری آن تدوین نشده بود. پس پلیس نمی‌توند کاری برای آن بکند!

در حال حاضر قانون جدیدی وجود دارد که تصاویر دیپ فیک و واضح از افراد زیر سن قانونی جرم محسوب می‌شود. دختر چاد برویک فقط 16 سال دارد، با این وجود این قانون شامل حال او نیست زیرا این قانون از 1 جولای به اجرا در می‌آید.

مادر دیگری که دختر درگیر این موضوع بوده می‌گوید مدرسه هیچ کاری برای تنبیه کردن دانش‌آموزان خاطی نمی‌کند. پلیس هم به این موضوع رسیدگی نمی‌کند. پرونده‌های زیادی وجود دارد که با موفقیت بسته شدند و افراد سواستفادگر به سزای اعمالشان رسیدند اما پرونده دختران ما از این دست نیست.

خانواده‌ها امیدوارند چنین تصاویری باعث خجالت و آشوب فرزندانشان نباشد. جامعه نیز باید نسبت به این دختران با مهربانی رفتار کنند. ایجاد شرم درباره این موضوع اصلا پذیرفته نیست.

تصاویر نامناسب از دانشجویان آیووا توسط هوش مصنوعی تولید شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *