توقف سیستم ثبت سفارش صوتی هوش مصنوعی مک دونالد

فهرست مطالب

توقف سیستم ثبت سفارش صوتی هوش مصنوعی مک دونالد

پس اقدام شرکت Yum برای استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند تولید و تحویل غذا، مجموعه رستوران زنجیره‌ای مک دونالد نیز این اقدام را انجام داد. اما سیستم ثبت سفارش صوتی هوش مصنوعی مک دونالد موفق نبود. آن‌ها تصمیم به توقف آن گرفتند.

مک دونالد سیستم ثبت سفارش صوتی خود را از شرکت IBM خریداری کرد. این رستوران زنجیره‌ای تمام 100 شرکت مک دونالد خود را مجبور کرد سیستم خودکار شرکت IBM را متوقف کنند. البته نوع بیانیه مک دونالد به شکلی است که مشخص می‌کند پس از مدتی دوباره این سیستم فعال خواهد شد.

توقف سیستم ثبت سفارش صوتی هوش مصنوعی مک دونالد

مک دونالد می‌گوید در آینده ما نشان می‌دهیم که همکاریمان با IBM راه حل درست سفارش صوتی است. فرصت بزرگی پیش روی ما است و ما با ارزیابی بلند مدت خود کار مهمی انجام خواهیم داد. تا پایان سال تصمیم درستی درباره مراحل و نیازهای سیستم سفارش صوتی خواهیم گرفت.

این توقف فقط برای ارزیابی و بررسی اتفاق افتاده است. به نظر می‌رسد سیستم صوتی هنگام سفارش گیری درست متوجه لهجه‌ها نمی‌شد. اگر لهجه‌ها سخت می‌شدند این سیستم سفارش اشتباهی را ثبت می‌کرد بنابراین هزینه زیادی به مک دونالد تحمیل می‌کرد.

مدیران مک دونالد قصد دارند در آینده با گوگل نیز همکاری کنند. برایان رایس، مدیر اجرایی مک دونالد، می‌گوید اگر رستوران‌های آن‌ها در سراسر جهان بهم متصل شوند، ابزارها بهتر کار خواهند کرد. به علاوه مدل‌های هوش مصنوعی هوشمندتر می‌شوند و کارکرد رستوران‌ها بهبود می‌یابد. در نهایت تجربه مشتریان بیش از پیش رضایت بخش خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *