جف کاتزنبرگ می گوید: هوش مصنوعی هزینه فیلم های انیمیشن را 90 درصد کاهش می دهد.

فهرست مطالب

هم‌بنیان‌گذار شرکت دریم‌ورکس در کنفرانس بلومبرگ گفت: «پنج سال طول کشید تا 500 هنرمند بتوانند یک انیمیشن در سطح جهانی بسازند. فکر نمی‌کنم حالا با هوش مصنوعی بیشتر از 10 درصد آن نیرو و انرژی را بگیرد.»

جفری کاتزنبرگ بنیانگذار DreamWorks پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی مولد هزینه فیلم‌های انیمیشن را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد، زیرا این فناوری قرار است تحولی جدی در بخش رسانه و سرگرمی ایجاد کند.

کاتزنبرگ در سخنرانی خود در اجلاس اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور در روز پنجشنبه، در جلسه ای که به صورت آنلاین پخش شد، گفت که هوش مصنوعی ابزاری است که توسط افراد خلاق پذیرفته می‌شود.

«اگر به نوعی از منظر تاریخی نگاه کنید از زمانی که ما از قلم، قلم مو، ماشین چاپ، دوربین عکاسی، دوربین فیلمبرداری و… عبور کرده‌ایم. البته که اینها چیزهایی هستند که خلاقیت و انواع داستان سرایی را به شیوه‌های خارق‌العاده‌ای گسترش داده‌اند، و ما دیده‌ایم که چگونه به تکامل ادامه داده است.» “من فکر می‌کنم اگر به تأثیر رسانه‌ها در 10 سال گذشته با معرفی فناوری دیجیتال نگاه کنید، آنچه در 10 سال آینده اتفاق می‌افتد 10 برابر به معنای واقعی کلمه بزرگتر رخ خواهد داد.»

در واقع، کاتزنبرگ گفت: “من صنعتی را نمی شناسم که بیش از هر جنبه ای از رسانه ها، سرگرمی ها و خلاقیت ها تحت تاثیر قرار گیرد.”

برای این منظور، مدیر باسابقه استودیو می‌گوید که هزینه‌های فیلم‌های انیمیشن با حضور هوش مصنوعی به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌کند که ممکن است تا 90 درصد کاهش یابد. انیمیشن DreamWorks فیلم هایی مانند فرانچایز شرک و چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم تولید کرده است.

او افزود، با این حال، ایده این پروژه ها از هوش مصنوعی نخواهد بود. کاتزنبرگ گفت: “به نظر من، هنوز هم خلاقیت، از افراد ناشی می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *