جوک هوش مصنوعی از انسان بامزه‌تر است

فهرست مطالب

جوک هوش مصنوعی از انسان بامزه‌تر است

تحقیقی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان می‌دهد جوک هوش مصنوعی از انسان بامزه‌تر است. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در شناخت کنایه، شوخ طبعی و حرف‌های عامیانه پیشرفت زیادی داشته‌ است.

در این تحقیق هفتاد درصد شرکت کنندگان معتقد بودند جوک‌هایی که مدل Chat GPT تولید می‌کند خنده‌ دار تر از جوک‌های انسان‌ها است. سپس 25 درصد گفتند جوک‌های انسانی خنده‌‌ دارتر از ماشین است. در نهایت نیز فقط 5 درصد از شرکت کنندگان می‌گویند جوک‌های انسان و ماشین به یک اندازه خنده‌ دار هستند.

تحقیقات زیادی وجود دارد که می‌گوید مدل‌های زبانی و هوش مصنوعی چگونه در تحلیل جملات عمل می‌کنند. اما تحقیقی مبنی بر اینکه هوش صمنوعی چگونه از خلاقیت خود استفاده می‌کند وجود ندارد. مدل‌های زبانی نمی‌دانند یک شوخی خوب تا چه اندازه مهم و خوب است.

در مطالعه اول از انسان و هوش مصنوعی GPT خواستند بر اساس یک سری متن جای خالی کلمات را پر کند. سپس از آن‌ها خواستند یک اتفاق ناخوشایند را از نقطه نظر طنز بنویسند. در نهایت نیز از آن‌ها خواستند مانند بازی رومیزی پی‌شوم برای جمله‌های مشخص یک سری کلمه انتخاب کنند.

جوک هوش مصنوعی از انسان بامزه‌تر است

در مطالعه دوم از آن‌ها خواستند بر اساس سرفصل‌های سایت طنز جوک بنویسند. جوک‌هایی که هوش مصنوعی ساخت به مراتب از آن‌هایی که انسان می‌سازد بهتر است.

جوک‌هایی که هوش مصنوعی می‌سازد از جوک‌های کمدین‌های حرفه‌ای بامزه‌تر و خنده‌دارتر هستند.

آیا هوش مصنوعی در خلاقیت تاثیر دارد؟ برای بررسی تاثیر هوش مصنوعی در خلاقیت کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *