حقوق هنرمندان در عصر هوش مصنوعی

حقوق هنرمندان در عصر هوش مصنوعی

ظهور هوش مصنوعی مولد در صنعت موسیقی، هنرهای تجسمی و گویندگی بحث‌های زیادی به راه انداخت. هنرمندان در عصر هوش مصنوعی به دنبال حقوق خود هستند. اکثر مدل‌های مولد تصویر، صدا و ویدیو از آثار دارای حقوق کپی رایت استفاده می‌کنند.

در ماه‌های اخیر هنرمندانی مانند بیلی آیلیش و پرل جم و لینی ویلسون نگرانی‌های خود را اعلام کردند. این هنرمندان می‌گویند ارائه دهندگان این فناوری‌ها می‌خواهند خلاقیت انسانی را از بین ببرند. آن‌ها از آثار هنری بدون اجازه صاحبانشان استفاده می‌کنند. آن‌ها با این کار علاوه بر نقض قانون کپی رایت عرصه موسیقی و هنر را برای خوانندگان نیز سخت می‌کنند.

حقوق هنرمندان در عصر هوش مصنوعی

موسیقی یکی از صنایع هنری است که نیازمند خلاقیت است. ماشین نمی‌تواند خلاقیتی که هنرمند می‌تواند آن را نشان دهد اجرا کند. اتحادیه اروپا سردمدار حمایت از هنرمندان و حریم شخصی آن‌ها است.

این کشور از اکثر پلتفرم‌ها و استارتاپ‌های هوش مصنوعی درخواست کرد از اطلاعات کاربران استفاده نکنند. دیگر کشورها مانند ایرلند همگی می‌خواهند قوانینی برای استفاده از اطلاعات کاربران و هنرمندان و آثارشان طراحی کنند.

هنرمندان از سران کشورها و متخصصان می‌خواهند قوانینی طراحی کنند تا حقوق آن‌ها در عصر پیشرفت و توسعه هوش مصنوعی نادیده گرفته نشود. آن‌ها به دنبال صدور مجوز هستند تا آثار نویسندگان، هنرمندان و طراحان و ناشرانشان بدون پرداخت هزینه مورد استفاده قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *