حل مشکلات ریاضی با مدل هوش مصنوعی در گوگل

فهرست مطالب

حل مشکلات ریاضی با مدل هوش مصنوعی در گوگل

برنامه ریاضی جدید گوگل تقریباً هر مشکلی را با هوش مصنوعی حل می کند. اگر معلم ریاضی بیست و چهار ساعته می خواهید یا باید تکالیف فرزندتان را بررسی کنید کافی است از مدل Photomath گوگل کمک بگیرید.

دو سال پیش، گوگل از خرید یک اپلیکیشن حل مسئله ریاضی به نام Photomath خبر داد. در اوایل این هفته نیز این مدل، به طور رسمی جز مدل های این شرکت قرار گرفت. باید بدانید که این برنامه جدید نیست و در سال 2014 اولین بار معرفی شد. از آن زمان تاکنون بیش از 100 میلیون بار دانلود شد اما اکنون به طور رسمی یک برنامه Google است. Photomath در طیف وسیعی از ریاضیات، از مسائل ابتدایی مانند تقسیم و ضرب تا ریاضیات پیشرفته مانند مثلثات و حساب دیفرانسیل و انتگرال کار می کند.

نحوه کار مدل ریاضی هوش مصنوعی

هنگامی که یک مشکل با برنامه اسکن شد، هوش مصنوعی شروع به کار می کند. پس از چند لحظه، یک پاسخ به همراه جزئیات گام به گام و آموزش حل مشکل را نمایش می دهد. قسمت آخر، مفیدترین بخش این برنامه است. نه تنها راه حل داده شده است، بلکه دانش آموز می تواند یاد بگیرد که چگونه همان پاسخ را به تنهایی دوباره به دست آورند. در حالی که چندین برنامه دیگر همین کار را انجام می دهند، Photomath اغلب توسط کاربران نه تنها دقیق ترین، بلکه سریع ترین برنامه به حساب می آید. دوربین این برنامه می تواند مشکلات چاپی و دست نویس را تشخیص دهد. حتی می تواند چندین روش را برای مشکلاتی که به روش های مختلف قابل حل هستند نشان می دهد. این برنامه بدون نیاز به اتصال Wi-Fi کار می کند. به این معنی که والدین می توانند به فرزندان خود اجازه دهند بدون نگرانی از وارد شدن به فضای مجازی از آن استفاده کنند.

اگر شما نیز مانند برخی والدین فکر می‌کنید که برنامه‌ای مانند Photomath چیزی نیست جز راهی که دانش‌آموز بتواند تکالیف خود را بدون کمی فکر به راحتی حل کنند، باید بگوییم این تمام قابلیت های برنامه ریاضی گوگل نیست. این برنامه به والدین کمک می کند تا تکالیف را به راحتی بررسی کنند، دانش آموز در صورت غیبت بتواند درس را با داشتن یک معلم خصوصی مطالب را یاد بگیرد و… از دیگر قابلیت های این برنامه است که آن را از سایر برنامه ها متمایز می کند.

بیشتر بدانید: مدال طلای المپیاد ریاضی در دستان هوش مصنوعی!

حل مشکلات ریاضی با مدل هوش مصنوعی در گوگل

Google Lens در برابر Photomath

سوالی که مطرح می شود این است که از آنجایی که Google Lens قبلاً دارای یک فیلتر تکالیف است که برای حل مشکلات طراحی شد، چه نیازی به Photomath وجود دارد؟ باید گفت با حضور بیشتر هوش مصنوعی در کلاس، گوگل از رقبای خود جلوتر می ماند. در حالی که هیچ چیزی اعلام نشده است، شانس خوبی وجود دارد که Photomath در لنز گوگل و حتی جستجوی سنتی گوگل ادغام شود. در نتیجه این مدل به عنوان برنامه ای جامع، کامل و سریع در رابطه با ریاضی و مشکلات مربوط به آن شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *