مشاوران کاخ سفید از پیشرفت در تحقیقات هوش مصنوعی حمایت می‌کنند

فهرست مطالب

مشاوران کاخ سفید از پیشرفت در تحقیقات هوش مصنوعی حمایت می‌کنند

ترنس تائو عضو شورای مشاوران فناوری در کاخ سفید، روز 6 مه، یک سخنرانی درباره قوانین اجرایی هوش مصنوعی ایراد کرد. در این جلسه کاخ سفید دو موضوعی که پیشرفت آن در تحقیقات هوش مصنوعی محقق شد را اعلام کرد.

این دو موضوع به شرح زیر هستند:

  • ارائه گزارشی از شورای مشاوران رئیس جمهور در علم و فناوری (PCAST )
  • انتشار اولین منابع محاسباتی برای محققان که توسط منابع تحقیقات ملی هوش مصنوعی (NAIRR) انجام گرفت

جزئیات گزارش‌های منتشر شده

گزارش شورای مشاوران رئیس جمهور درباره موارد استفاده از هوش مصنوعی است. به علاوه در این گزارش اهمیت منابع قابل اعتماد هوش مصنوعی هم ذکر شده است. این شورا در ماه سپتامبر با رئیس جمهور گفتگویی داشتند تا درباره آینده استفاده از هوش مصنوعی برنامه‌ریزی کنند.

ترنس تائو، عضو شورا، می‌گوید فناوری‌های هوش مصنوعی باید در کنار داشمندان انسانی باشد نه گزینه‌ای برای جایگزینی! همچنین، دانشمندان باید فرهنگ ساخت هوش مصنوعی مسئولانه را اتخاذ کنند. همیشه باید یک انسان برای بررسی تعصبات و خطاهای حریم خصوصی و امنیتی حضور داشته باشد تا آن را بررسی کند. به علاوه زیرساخت‌های هوش مصنوعی باید اوپن سورس باشند و در دسترس جامعه علمی قرار بگیرند تا از آن استفاده کنند.

مشاوران کاخ سفید از پیشرفت در تحقیقات هوش مصنوعی حمایت می‌کنند

در زمینه پیشرفت در تحقیقات هوش مصنوعی تیم NAIRR هم گزارش آزمایش خود را ارائه دادند. این آزمایش گام مهمی در مورد زیرساخت‌های هوش مصنوعی است. مدیر NSF می‌گوید آژانس 90 روز فرصت داشت تا NAIRR را با کمک 25 شریک غیر دولتی و 12 آژانس فدرال توسعه دهد. (وزارت نیرو و موسسه ملی بهداشت جزو این 12 آژانس بودند.) این مجموعه‌ها کار گشترش پروژه را به عهده داشتند.

این قوانین و دیدگاه‌ها با دموکراتیک کردن دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی میسر می‌شود. کیفیت در تحقیقات و اوپن سورس بودن آن‌ها به محققان کمک می‌کند نتیجه بهتری بگیرند. همچنین این موضوع نقشی کلیدی در توسعه فرهنگ مسئولانه استفاده از هوش مصنوعی را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *