خطر دسترسی به اطلاعات در نسخه مک Chat GPT

فهرست مطالب

خطر دسترسی به اطلاعات در نسخه مک Chat GPT

در این ماه نسخه مک مدل Chat GPT منتشر شد. به نظر می‌رسد در همین ابتدای امر کاربران متوجه شدند مکالمات و اطلاعاتشان در معرض خطر است. اطلاعات در نسخه مک Chat GPT در یک فایل متنی ذخیره می‌شود که خطر دسترسی به آن را زیاد می‌کند.

پس از انتشار این خبر شرکت Open AI فورا یک آپدیت جدید منتشر کرد. آن‌ها اعلام کردند این موضوع را در این آپدیت برطرف کردند و نیازی به نگرانی نیست. کاربرانی که از برنامه مک استفاده می‌کنند بهتر است دستگاه خود را به روزرسانی کنند.

به نظر می‌رسد از زمانی که این برنامه اجرا می‌شود تمام مکالمات را در یک فایل متنی ذخیره می‌کند. این به آن معنا است که سایر برنامه‌هایی که به سیستم کاربر دسترسی دارند می‌توانند تمام مکالماتی که با GPT داشتند را بخوانند.

متخصصان می‌گویند اگر یک کاربر بتواند فایل مکالمات خود با مدل هوش مصنوعی را بدون رمز بخواند، یک نرم افزار مخرب می‌تواند به سادگی وارد دستگاه شود و از آن سواستفاده کند. Open AI برای رفع از کاربران خولست تا دستگاه خود را به‌روز کنند. به علاوه از آن‌ها درخواست کرد نحوه مراقبت از اطلاعات را نیز مرور کنند تا خطری آن‌ها را تهدید نکند.

برای به روز رسانی برنامه Chat GPT macOS را باز کنید. روی منوی ChatGPT در نوار منو کلیک کنید و روی Check for Updates کلیک کنید. سپس آخرین نسخه برنامه را دریافت کنید و روی نصب بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *