درمان بیماری‌های التهابی روده با هوش مصنوعی برای نجات جان انسان ها

درمان بیماری‌های التهابی روده با هوش مصنوعی

درمان بیماری‌های التهابی روده با هوش مصنوعی وارد آزمایش‌های بالینی انسانی می‌شود!
بیماری التهابی روده (IBD) یکی از بیماری هایی است که امروزه گریبان گیر افراد زیادی شد. برای بهبود و تشخیص علائم، دارویی توسط هوش مصنوعی ساخته شده که تاثیر بالایی بر روند درمان دارد.

درمان بیماری‌های التهابی روده با هوش مصنوعی

Insilico Medicine، یک شرکت بیوتکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی مستقر در هنگ کنگ و شهر نیویورک، اخیراً اعلام کرد که داروی جدید IBD با هوش مصنوعیISM5411 وارد فاز اول آزمایشات بالینی شد. این پنجمین دارویی است که برای درمان بیماری‌ های التهابی روده با هوش مصنوعی وارد خط تولید می شود.

الکس ژاورونکوف، دکتر و موسس و مدیر عامل Insilico Medicine، اعلام کرد در صورت تایید، این اولین دارویی است که با مسدود کردن دامنه پرولیل هیدروکسیلاز (PHD)، باعث محافظت از سد روده و تنظیم IBD می شود.

چرا به داروی جدید نیاز است؟ کلینیک مایو اعلام کرد، IBD، که شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو می‌ شود، باعث علائم ناتوان‌ کننده‌ ای است. این عوامل شامل درد شکمی، اسهال، خستگی، کاهش وزن و خونریزی مقعدی است. ژاورونکوف گفت: این بیماری در سراسر جهان رو به افزایش است، اما در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. مگر اینکه هوش مصنوعی بتواند این مشکل را برطرف کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *