دیوید فینچر: نگران هوش مصنوعی نیستم

فهرست مطالب

دیوید فینچر: نگران هوش مصنوعی نیستم

دیوید فینچر خالق فیلم‌هایی مانند «مورد عجیب بنجامین باتن»، «خانه پوشالی» و … درباره هوش مصنوعی صحبت کرد. او در اکثر فیلم‌هایش بدطینتی و شفقت انسانی را به تصویر می‌کشد. با پیشرفت و همه‌گیری هوش مصنوعی باید دید نظر این کارگردان درباره این فناوری چیست؟

دیوید فینچر: نگران هوش مصنوعی نیستم

افراد بی‌استعداد و کار نابلد از هوش مصنوعی و علی‌الخصوص Chat GPT برای اینکه متن بنویسند استفاده می‌کنند. متن نهایی بسیار ناخوانا است و توانایی تولید یک هویت بصری دلچسب را ندارد. دیوید فینچر می‌خواهد برخلاف این انسان‌ها عمل کند و دستیار مجازی هوش مصنوعی را به خدمت خود دربیاورد. فینچر سال 2023 اعلام کرد پیشرفت هوش مصنوعی را زیر نظر دارد.

او در حال حاضر معتقد است خلاقیت و تصاویر و مدیا تولیدی هوش مصنوعی فقط یک کپی درجه چندم از کار استادان بزرگ است. هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است. او می‌گوید هنوز آهنگی که هوش مصنوعی از بیتلز ساخته را نشنیده است. به نظر او با اینکه سال‌های آینده از این حرف پشیمان می‌شود اما هنر نوشتن شعر و ترانه‌سرایی چیزی است که هوش مصنوعی ندارد. این کار فقط مختص انسان است.

فینچر می‌گوید هوش مصنوعی یک ابزار است. فینچر وقتی برای دیالوگ‌های مایکل فاسبندر به مشکل خورد از هوش مصنوعی کمک گرفت و از نتیجه راضی بود.

به نظر این کارگردان سینما، هوش مصنوعی پیشرفت بزرگی در دنیای علمی و تخیلی است. بسیاری از ما نسبت به آینده نگرانیم اما تعداد کمی از ما از آن هراس داریم. در این دوران دیوید فینچر از هوش مصنوعی نمی‌ترسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *