رونمایی از Gemma، چت بات جدید گوگل

فهرست مطالب

رونمایی از Gemma، چت بات جدید گوگل

در روز چهارشنبه رونمایی از Gemma، چت بات جدید گوگل انجام شد که از مدل‌ های رایگان و دردسترس هوش مصنوعی است. برای طراحی مدل جما از فناوری مانند مدل‌ های قدرتمندتر اما با توجه به مدل Gemini استفاده شده است. بر خلاف Gemini، مدل‌ های Gemma می‌ توانند به راحتی روی رایانه یا لپ‌ تاپ اجرا شوند. مدل‌ Gemma در دو اندازه تولید می‌ شوند. Gemma 2B (2 میلیارد پارامتر) و Gemma 7B (7 میلیارد پارامتر) که هر کدام از پیش تنظیم‌ شدند.

جما توسط Google DeepMind و سایر تیم‌ های هوش مصنوعی Google طراحی و توسعه یافته است. گوگل می‌ گوید این نام از کلمه لاتین gema گرفته شد که به معنای “سنگ قیمتی” است. به همین دلیل Gemma از مدل Llama 2 متا در چندین معیار بهتر عمل می کند.

رونمایی از Gemma، چت بات جدید گوگل

گزارش رویترز درباره Gemma بر زاویه متا تمرکز دارد و گمان می‌ رود که گوگل امیدوار است توسعه‌دهندگان بیشتری را به پلتفرم خود جذب کند. سازندگان این مدل بر این باورند که در چندین معیار برای ریاضیات، تولید کد پایتون، دانش عمومی و وظایف استدلال عامیانه Gemma از مدل های متا بهتر عمل می کند.

این مدل تاکنون طولانی ترین پنجره ی متن را در بین مدل های هوش مصنوعی بزرگ دارد. همچنین قادر است حجم بزرگی از اطلاعات مانند ویدئو، فایل صوتی، کد و کلمات را در یک لحظه پردازش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *