سامسونگ از تراشه 3 نانو متری رونمایی کرد

فهرست مطالب

سامسونگ از تراشه 3 نانو متری رونمایی کرد

سامسونگ از اولین تراشه 3 نانو متری خود رونمایی کرد. در این صنعت سامسونگ جزو اولین کسانی بوده که پس از تراشه‌ها 5 نانو متری تصمیم به ساخت تراشه‌ای با این ابعاد گرفته است. امسال سامسونگ موفق شد رویای خود را عملی کند.

شرکت سامسونگ از ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته Synopsys استفاده کرد. این حرکت گامی رو به جلو برای استفاده از هوش مصنوعی در ساده‌سازی نحوه ساخت تراشه‌ها است. به احتمال خیلی زیاد چنین حرکتی تحولی در آینده پردازش تلفن همراه به وجود بیاورد.

تراشه 3 نانو متری یک پیشرفت مضاعف برای سامسونگ خواهد بود. این سیستم روی تلفن‌های هوشمندی که می‌سازد استفاده می‌شود. در چنین حالتی عملکرد و کارایی قابل توجهی نسبت به نسل‌های قدیم به چشم می‌خورد.

سامسونگ از تراشه 3 نانو متری رونمایی کرد

شرکت Synopsys به سامسونگ دسترسی استفاده از ابزار اتوماسیون طراحی الکترونیکی مبتنی بر هشو مصنوعی خود Synopsys.ai را داد. این ابزار از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. الگوریتم‌ها بخش‌های مختلف طراحی محصول مانند برنامه ریزی معماری، پیاده سازی فیزیکی و تایید را انجام می‌دهند. در گذشته چنین وظایفی را مهندسان انسانی انجام می‌دادند که بسیار زمان‌بر بود.

هوش مصنوعی در بهینه سازی چیدمان اجزای تراشه جدید سامسونگ نقش مهمی ایفا کرد. بدون این ابزار مهندسان باید هفته‌ها وقت صرف می‌کردند تا کارهای دستی را انجام دهند. این ابزار به سرعت تمام کارها را انجام داد و بهترین و بهینه‌تری نتیجه را به آن‌ها نشان داد.

موفقیت سامسونگ و شرکت Synopsys راه را برای شرکت‌های دیگر هموار می‌کند. آن‌ها می‌توانند در طراحی‌های خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند و ابزاری کارآمدتر بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *