قوانین جدید کاخ سفید برای استفاده از هوش مصنوعی

فهرست مطالب

سیاست گذاری جدید جو بایدن برای استفاده از هوش مصنوعی

دولت رئیس جمهور بایدن، روز پنج شنبه سه سیاست جدید برای استفاده از هوش مصنوعی وضع کرد. در سیاست‌گذاری جدید شرکت‌ها موظفند یک کارشناس ارشد هوش مصنوعی استخدام کنند. این کارشناس باید با این فناوری و کاربرد آن آشنا باشد. وظیفه اصلی کارشناس گزارش‌دهی و نظارت بر فعالیت‌های انجام شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی است.

مورد دوم گزارش‌دهی و انتشار آنلاین آن توسط شرکت‌ها است. شرکت‌ها باید تمام مدل‌های هوش مصنوعی‌ای را که استفاده می‌کنند را اعلام کنند. در کنار آن هم باید تمام خطرات و اتفاقاتی که برای عموم مردم مشکل آفرین هست را در این گزارش بنویسند.

بایدن در قانون جدید حریم خصوصی مردم آمریکا را در اولویت گذاشت. آمریکا روی آموزش نحوه استفاده از هوش مصنوعی و کم کردن خطرات آن برای مردم سرمایه گذاری کرده است.

در مورد سوم هم دولت بایدن شرکت‌های توسعه دهنده هوش مصنوعی را ملزم کرده تمام گزارش‌های امنیتی را به دولت ارائه کنند. در این خصوص شرکت‌ها باید نتیجه آزمایش‌های تیم قرمز را هم منتشر کنند.

سیاست‌گذاری جدید جو بایدن برای استفاده از هوش مصنوعی

از چه زمانی سیاست‌گذاری جدید اجرا می‌شود؟

تا ماه دسامبر فدرال و تمام شرکت‌ها موظفند قوانین جدید را اعمال کنند. علاوه بر آن باید برای ارزیابی و پایش قابل اعتماد بودن بررسی شوند. به جز این هم، باید تمام قوانین و اقدامات لازم انجام بگیرد که خطری برای مردم نباشد و دولت باید نحوه استفاده‌اش از هوش مصنوعی را اعلام کند. علاوه بر تمام این‌ها، کاملا هریس گفت باید تمام بررسی‌ها انجام بگیرد که هیچ تبعیض نژادی‌ای توسط هووش مصنوعی شکل نگیرد.

در نتیجه این قوانین کاملا هریس اعلام کرد این سیاست‌های جدید از آن جهت مهم هستند که اگر مثلا بیمارستانی که از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری استفاده کند. این خدمت رسانی به سربازان باید بدون تبعیض نژادی و سوگیری انجام شود و تشخیص نباید بر اساس رنگ پوست یا نژاد شخص بیمار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *