شرکت OpenAI با حملات DDoS، به سرویس های API و ChatGPT خود مبارزه می کند.

حمله به openai

OpenAI در 24 ساعت گذشته با یک سری حملات از جانب (DDoS) دست به گریبان بوده است که خدمات API و ChatGPT را مختل کرده است.

در حالی که این شرکت هنوز جزئیات خاصی را درباره منبع این حملات فاش نکرده است، OpenAI اذعان کرد که آنها با “قطعات دوره ای به دلیل الگوی ترافیک غیرعادی که منعکس کننده یک حمله DDoS است” سروکار دارند.

کاربرانی که تحت تأثیر این حوادث قرار گرفته‌اند گزارش دادند که هنگام دسترسی به ChatGPT با خطاهایی مانند «به نظر می‌رسد مشکلی رخ داده است» و «خطایی در ایجاد پاسخ وجود دارد» مواجه شده‌اند.

این موج اخیر حملات به دنبال قطعی بزرگی است که ChatGPT و API آن را در روز چهارشنبه تحت تاثیر قرار داد، همراه با قطعی جزئی ChatGPT در روز سه‌شنبه، و افزایش نرخ خطا در Dall-E در روز دوشنبه بوده است.

OpenAI بنری را در سرتاسر رابط ChatGPT به نمایش گذاشت که این اختلالات را به «تقاضای فوق‌العاده بالا» نسبت داد و به کاربران اطمینان داد که تلاش‌هایی برای گسترش سیستم‌هایشان در حال انجام است.

گروه بازیگر تهدید به نام Anonymous Sudan مسئولیت حملات DDoS به OpenAI را بر عهده گرفت. به گفته این گروه، این حملات در پاسخ به تعصب تصور شده OpenAI نسبت به اسرائیل و علیه فلسطین است.

برد فریمن، مدیر فناوری SenseOn، اظهار داشت:

« DDoS خرابکاری اینترنتی است.اغلب DDOS به سرویس‌های هدف با حجم بالای ترافیک حمله می‌کند که می‌تواند توسط ارائه‌دهنده خدمات ابری یا اینترنتی آنها افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *