شکایت اسکارلت جوهانسون از Open AI

فهرست مطالب

شکایت اسکارلت جوهانسون از Open AI

اسکارلت جوهانسون از شرکت Open Ai شکایت کرد. این بازیگرد معتقد است آن‌ها بدون اجازه او از صدایش برای مدل جدید خود استفاده کرده‌اند. شرکت Open AI این موضوع را رد کرد اما ماجرا همچنان ادامه دارد و این مورد به شکایت‌های دیگر از این شرکت اضافه شده است.

اسکارلت جوهانسون در فیلم Her به عنوان صدای کامپیوتری که شخصیت اصلی عاشق آن می‌شود گویندگی کرده است. این فیلم یکی از فیلم‌های مورد علاقه سم آلتمن است. او به واسطه دوستی اش با جوهانسون بارها از او درخواست کرد تا به عنوان صدایی آرامش‌بخش از صدای او برای مدل جدیدشان استفاده کنند.

شکایت اسکارلت جوهانسون از Open AI

اسکارلت جوهانسون می‌گوید بعد از بررسی این موضوع این درخواست را رد کردم اما پیشنهادها از طرف سم آلتمن تمام نمی‌شد. در نهایت یک روز پس از آخرین پیشنهاد مدل جدید معرفی شد. تشخیص تفاوت صدای اسکارلت جوهانسون و مدل Open AI حتی برای دوستان و نزدیکان این بازیگر نیز سخت است.

در پاسخ به شکایت اسکارلت جوهانسون از Open AI، این شرکت مدل Sky را غیر فعال کرد. پس از آن این شرکت اعلام کرد که صدای Sky در Chat GPT4o به هیچ وجه شبیه به این بازیگر نیست و صدای بازیگر دیگری است. آن‌ها گفتند به دلیل قوانین و حفظ حریم خصوصی نمی‌تواند نام این بازیگر را فاش کنند.

اسکارلت جوهانسون و تیم وکلایش نه تنها از این موضوع که از توییت کلمه Her در اکانت سم آلتمن خشمگین هستند و می‌خواهند تا آخرین لحظه این پرونده را پیش ببرند. این بازیگر معتقد است قانون کپی رایت و رعایت اصول اخلاقی بسیار مهم است که شرکت Open AI به آن کوچک‌ترین توجهی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *