شکایت ناشران موسیقی از هوش مصنوعی Suno و Udio

شکایت ناشران موسیقی از هوش مصنوعی Suno و Udio

شرکت‌های بزرگ موسیقی و ناشران مطرح آن امروز از دو مدل هوش مصنوعی Suno و Udio شکایت کردند. شرکت‌های بزرگی چون Sony Music، Warner Record و Universal Music Group می‌گویند دو مدل هوش مصنوعی موسیقی سونو و اودیو حق کپی رایت را نقض کرده اند. مقیاسی که این دو مدل حقوق کپی رایت را زیر پا گذاشتند باورکردنی نیست!

آن‌ها می‌گویند این دو مدل با همکاری هم تمام آثار مهم و خوب موسیقی را می‌دزدند. سپس با استفاده از آن‌ها آثاری درجه چندم را عرضه می‌کنند. این سه شرکت برای هر اثر 150 هزار دلار معادل 118200 پوند غرامت می‌خواهند. اما تا دو شرکت اودیو و سونو به این شکایت پاسخی ندادند و این ادعا را رد یا تایید نکردند.

شکایت ناشران موسیقی از Suno و Udio در زمره دیگر شکایت‌ها از مدل‌ها و شرکت‌های هوش مصنوعی است که همگی به دلیل حقوق کپی رایت هستند.

شرکت سونو در ماساچوست قرار دارد و سال گذشته اولین محصول خود یعنی Suno AI را عرضه کرد. از سال گذشته تا به امروز ده میلیون نفر از این ابزار برای ساخت آثار موسیقیایی استفاده کردند.

شرکت سونو با مایکروسافت همکاری نزدیکی دارد و ماهانه هزینه‌ای از این شرکت دریافت می‌کند. کاربران مایکروسافت و کوپایلت می‌توانستند از این مدل به رایگان استفاده کنند.شرکت سونو از طریق همین سرمایه گذاری توانست 125 میلیون دلار کسب کند.

شرکت اودو نیز در نیویورک مستقر است و سرمایه گذارانی مانند آندرسن هورویتز دارد. این مدل بابت آهنگ BBL Drizzy معروف شد.

هنوز این دو شرکت بابت این خبر و شکایت ناشران موسیقی پاسخی ندادند اما کاربران منتظر نتیجه این اتفاق هستند.

شکایت ناشران موسیقی از هوش مصنوعی Suno و Udio

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *