عملکرد اولین ربات مهندس نرم‌افزار Devin AI دروغ بود

فهرست مطالب

Devin AI اولین ربات مهندس نرم‌افزار جهان دروغگو بود.

ماه گذشته شرکت Cognition، اولین ربات مهندس نرم‌افزار جهان یعنی Devin AI را عرضه کرد. بعد از عرضه این مدل، سروصدای زیادی درباره عملکرد آن و مزایا و معایب آن شد. این شرکت می‌گفت این ربات می‌تواند وظایف خود را مستقل و بدون کمک انجام دهد. همین موضوع مهندسان نرم‌افزار را ترساند ولی اخبار اخیر احساس آرامش را به این قشر تزریق کرد.

به نظر می‌رسد شرکت مذکور درباره عملکرد این ربات دروغ می‌گوید. به‌علاوه در ویدیوی تبلیغاتی هم عملکرد واقعی این ربات خصوصا بخش وظایف خاصش را نشان ندادند.

عملکرد اولین ربات مهندس نرم‌افزار Devin AI دروغ بود

مشکلات اولین ربات مهندس نرم‌افزا جهان چیست؟

یک یوتیوبر در چنل خود، Internet Of Bugs، یکی از پروژه‌های سایت Upworks که پروژه‌هیا فریلنسری دارد را با این ربات انجام داد. این یوتیوبر می‌گوید من مهندس نرم‌افزار نیستم بنابراین به ساده‌ترین شکل ممکن این موضوع را نشان می‌دهم. بعد از این ویدیو هم کارفرمای این پروژه در سایت آپ‌ورک درباره مشکلات آن توضیح داد.

اول از همه، Devin، اولین ربات مهندس نرم‌افزار جهان، در درک مسئله و مشکلی که باید حل کند شکست خورد. مسئله دو مرحله‌ای بود و کار اصلی در قسمت دوم مسئله بود. دیواین نتوانست این مورد را بفهمد و فقط به کلیدواژه‌های بخش اول جمله توجه کرد.

با بررسی ویدیوی تبلیغاتی هم مشخص شد که وظیفه‌ای که دوین حل کرد موضوعی بود که بهترین نتیجه را به شرکت بدهد. موضوع Damage road در ویدیو، موضوع رندومی برای پرسش نیست.

موضوع دیگر هم شناخت خطاهایی است که از دست انسان در رفته یا نمی‌تواندآن را حل کند. مشکلی که دیواین در آن وظیفه حل کرد چیزی بود که خودش ایجاد کرده بود. در واقع این مدل در درک خطاهای از پیش رخ داده مشکل دارد.

تمام عملکرد این برات منفی نبود، در قسمت‌هایی هم بسیار خوب عمل کرد اما برای بخش اصلی کار یعنی درک مسئله مشکلاتی وجود دارد. این ربات هنوز قابلیت پیشرفت و بهتر شدن را دارد. موضوع این است که باید به آن فرصت داد. در آینده ممکن است شاهد تغییرات بزرگی در این برات باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *