برای قابل اعتماد کردن هوش مصنوعی چه کاری باید انجام داد؟

فهرست مطالب

قابل اعتماد کردن هوش مصنوعی

کریس پادیلا، معاون امور دولتی و نظارتی آی‌بی‌ام، در مصاحبه‌ ای با واشنگتن پست گفت: سوال این است که برای قابل اعتماد کردن هوش مصنوعی چه کاری باید انجام داد؟ بیشترین بحث در مورد خطر هوش مصنوعی در داووس، تهدید اطلاعات نادرست، اغلب به شکل عکس‌ ها، ویدیوها و شبیه‌سازی‌ های صوتی عمیق جعلی است. در نتیجه این موارد می‌ توانند واقعیت را بیشتر مخدوش کنند و اعتماد کاربران را از بین ببرد.

یک نمونه اخیر، فراخوان‌ های غیرقانونی بود که قبل از انتخابات مقدماتی ریاست‌ جمهوری با استفاده از یک شبیه‌ سازی صوتی از جو بایدن در تلاشی آشکار برای سرکوب آرا منتشر شد. دیپ‌ فیک‌ های مجهز به هوش مصنوعی می‌ توانند اطلاعات نادرستی ایجاد و منتشر کنند. مشاور هوش مصنوعی سازمانی گفت که با ابزارهای جدید هوش مصنوعی، باید منتظر سیل صوتی، تصاویر و ویدیوهای عمیق جعلی، درست در زمان انتخابات 2024 باشیم. علیرغم تلاش های بسیار، هنوز روشی برای تشخیص دیپ فیک یافت نشد.

قابل اعتماد کردن هوش مصنوعی

نوسانات خلقی هوش مصنوعی

نوسانات خلقی هوش مصنوعی از سال 2023 تا 2024 ادامه دارد. این امر باعث نگرانیست زیرا استراتژی جنگ سرد نیز به این صورت است که فناوری‌ های بنیادی مانند هوش مصنوعی همیشه ارزان‌ تر و آسان‌ تر هستند. همچنین به راحتی در تمام سطوح جامعه و انواع کاربردهای مفید و مضر نفوذ می‌ کنند. زمانی که دولت ها و بازیگران تنها بتوانند مطالبی را تولید و پخش کنند که واقعیت آنها قابل تشخیص نیست، می‌ توانند هرج و مرج ایجاد کنند. همچنین ابزارهای راستی‌ آزمایی که برای متوقف کردن آنها طراحی شدند ممکن است توسط سیستم‌ های مولد پیشی بگیرند.

در نظر گرفتن مسیر آینده این فناوری نگرانی‌ ها را در مورد هوش مصنوعی بیشتر کرده است. زیرا کارشناسان هوش مصنوعی ادعا می‌ کنند که به زودی می‌ توان به هوش عمومی مصنوعی (AGI) دست یافت. در حالی که تعریف دقیق AGI مبهم باقی مانده است، تصور می‌شود این نقطه‌ ایست که هوش مصنوعی در طیف وسیعی از فعالیت‌ ها از یک انسان تحصیل‌کرده دانشگاهی باهوش‌ تر و توانمند تر می‌ شود.

با این حال، همه در مورد جدول زمانی AGI تهاجمی موافق نیستند. زیرا بر این باورند که عجله به سوی راه‌ حل‌ هایی برای حفظ فناوری وسوسه‌ انگیز است. در حالی که حجم عظیمی از آزمایش و پذیرش اولیه در حال انجام است، اما هنوز خبر موفقیت آن اعلام نشده است..

قابل اعتماد کردن هوش مصنوعی به دلیل خطرات آن

سال 2024 ممکن است سالی باشد که بفهمیم چقدر زمین درهم شکسته است! در این میان، بیشتر مردم و شرکت‌ ها در حال یادگیری بهترین روش برای استفاده از هوش مصنوعی مولد برای منافع شخصی یا تجاری هستند. بنابراین، مزایا و معایب تأثیرات هوش مصنوعی (AGI) ممکن است قریب الوقوع باشد، اما لزوماً به صورت فوری اتفاق نمی افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *