شرکت Open AI دسترسی چین، ایران و روسیه را قطع می‌کند

فهرست مطالب

شرکت Open AI دسترسی چین، ایران و روسیه را قطع می‌کند

شرکت Open AI دسترسی چین، ایران و روسیه را قطع می‌کند. در دو روز گذشته هر سه این کشورها از لیست خدمات این شرکت حذف شدند. Open AI توضیح دقیقی بابت این تصمیم نداد. اما APIهای مربوط به کشور ایران، چین و روسیه را مختل کرده‌ است.

شرکت Open AI هشدار نهایی را اعلام کرد و گفت 9 جولای تمام دسترسی‌ها قطع می‌شود. این شرکت در ایمیلی اظهار کرد اطلاعات آن‌ها نشان می‌دهد بعضی از APIها ترافیکشان از مکانی است که این شرکت به آن خدمات نمی‌دهد.

شرکت‌های مستقر در آمریکا که شعبه‌ای در چین، روسیه و ایران داشتند نیز دسترسیشان به محصول این شرکت قطع شد. به نظر می‌رسد بخش اصلی این اتفاق به خاطر تنش‌های بین چین و ایلات متحده آمریکا درباره هوش مصنوعی باشد.

شرکت Open AI دسترسی چین، ایران و روسیه را قطع می‌کند

برخی از متخصصان و تحلیل‌گران می‌گویند این اتفاق‌ها به خاطر رشد چین در زمینه هوش مصنوعی است. شرکت پیشرو Open AI می‌خواهد پشرفت فناوری و دسترسی به هوش مصنوعی عادلانه باشد. چین نیز به نظر آن‌ها مخل این اتفاق است.

قطع دسترسی برای چین به این معنا است که شرکت‌های چینی مانند بایدو، شیپو، و Sense Time و … فرصت پیشرفت دارند. این شرکت‌ها می‌توانند تمام سرمایه لازم را برای توسعه هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *