قمار چین روی هوش مصنوعی

فهرست مطالب

قمار چین روی هوش مصنوعی

کشور چین پس از اینکه از تیک تاک و هوش مصنوعی برای انتخابات استفاده کرد، تصمیم گرفت روی این فناوری قمار کند. از زمانی که Open AI مدل خود را عرضه کرد این کشور به تشویش افتاد.

پیشروی سریع ایالات متحده آمریکا در هوش مصنوعی برنامه ریزی چندین ساله چین را مختل کرد. دولت چین معتقد است در حوزه فناوری تسلط و استفاده استراتژیک چیزی است که قدرت را به ارمغان می‌آورد.

دولت چین چت بات با نام Xue Xi را عرضه کرد که برای تبلیغ ایدئولوژی سیاسی رئیس جمهور این کشور طراحی شد. این ربات به نظر منتقدان فقط یک چت بات معمولی نیست بلکه اندیشه‌های شی جین پینگ را متبادر می‌کند. این ربات را با استفاده از پردازش زبان طبیعی و دیتا هفت دیتاسنتر که فضای سایبری چین آن‌ها را مدیریت می‌کند آموزش دادند.

یک مورد دیگر که نشان می‌دهد چین روی هوش مصنوعی قمار می‌کند مجموعه ابزارهای Study Xi Strong Nation است. این چت بات بخشی از این مجموعه ابزار است. این کشور تمام تلاشش را می‌کند اندیشه‌های سیاسی و ملی که منطبق با تفکرات رئیس جمهور را در مردم زنده کند.

به غیر از این مورد غول‌های فناوری چین مانند بایدو و علی بابا تمرکزشان را روی مدل‌هایی گذاشتند که برای اهداف خاصی طراحی می‌شوند. این مدل‌ها قابلیت‌های نظارتی پیشرفته‌تری دارند، کارایی صنعتیشان گسترده شده و در حوزه آموزش قوی هستند.

بخش اصلی تمرکز چین روی تغییر ایدئولوژی و استفاده استراتژیک است. تسلط به چنین موضوعی اگر درست پیش نرود می‌تواند تاثیرهای مخربی داشته باشد. چیزی که مسلم است این است که چین نمی‌خواهد فناوری جدیدی داشته باشد بلکه می‌خواهد از آن در جهت اهدافش استفاده کند.

قمار چین روی هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *