لینکدین با داده‌های شما هوش مصنوعی را آموزش می‌دهد!

فهرست مطالب

لینکدین (linkedin) مدتی است از پلتفرمی برای جستجوی شغل به یک شبکه اجتماعی تبدیل شده‌است؛ که به کاربران امکان ایجاد برند شخصی را می‌دهد. اگر در این پلتفرم حساب دارید، باید بدانید که این شبکه‌ بدون اجازه، از حساب‌های کاربری برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است! 404Media از بروزرسانی قوانین لینکدین خبر می‌دهد. لینکدین می‌گوید:

“ممکن است ما از داده‎های شما برای بهبود، توسعه و تامین سرویس‌ها و محصولات، همچنین آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کنیم. تا بتوانیم خدمات مرتبط و مفیدتری را ارائه دهیم. این داده‌ها شامل پست‌ها و مقالات شما، تعداد دفعات استفاده از این پلتفرم و زبان حساب کاربری شما است.”

این پلتفرم در صفحه‌ی راهنمای خود نوشت:« ما از مولدهای هوش مصنوعی (Generative Ai) برای مقاصدی مانند دستیارهای نوشتاری استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید در صفحه‌ی  حریم خصوصی در لینکدین، مجوز استفاده از داده‌های خود را لغو کنید. تنها کافی است گزینه‌ی off را برای “Data for Generative AI Improvement” انتخاب کنید.»

لینکدین اعلام کرد:«انصراف به این معنی است که ما از داده‌های شخصی یا محتوای شما در آینده استفاده نخواهیم کرد. اما بر داده‌های استفاده شده، تاثیری ندارد.»

بیشتر بخوانید: مدل AI Reviews بیشتر به لینکدین لینک می‌دهد!

لینکدین داده‌های قبلی را حذف نمی‌کند!

این پلتفرم اعلام کرد: «انصراف به این معنی است که ما از داده‌های شخصی یا محتوای شما در آینده استفاده نخواهیم کرد. اما بر داده‌های استفاده شده، تاثیری ندارد!» قسمت پرسش‌های متداول این برنامه درباره‌ی آموزش مدل‌های هوش مصنوعی می‌گوید: « ما مدل‌های خود را با داده‌های کاربران در اتحادیه‌ی اروپا و سوئیس آموزش نمی‌دهیم!»

لینکدین علاوه بر مولدها، ابزار دیگری برای شخصی سازی آموزش می‌دهد. لغو گزینه‌ی “استفاده از داده‌ها” تنها برای لغو استفاده در مولدها کاربرد دارد! و برای انصراف کلی باید فرم اعتراض (LinkedIn Data Processing Objection Form) را تکمیل کنید.

هدر برنز، کارشناس سیاست های فناوری مستقر در گلاسکو، اسکاتلند، به The Stack گفت:« بر طبق قانون ابتدا باید از کاربران اجازه بگیرید و بعد از داده‌های آن‌ها استفاده کنید! آن‌ها از داده‌های مردم بدون رضایت استفاده کردند!»

یکی از سخنگویان این برنامه اعلام کرد:« ما در حال معرفی ابزارهای جدیدی با هوش مصنوعی هستیم که برای همه کاربران مفید است؛ و در عین حال راه آسانی برای انصراف افراد وجود دارد. مردم می‌توانند انصراف دهند، اما برای شغل‌یابی و شبکه‌ سازی در لینکدین، این مولدها به متخصصان کمک خواهند کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *