مدل AI Programmer علی بابا

فهرست مطالب

مدل AI Programmer علی بابا

چین در راستای قمار جدیدش روی هوش مصنوعی، مدل برنامه نویس جدیدی را ارائه کرد. مدل AI Programmer علی بابا با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد.

شرکت علبی بابا در سه ماهه چهارم سال مالی 2024 خود شاهد درآمدی سه برابر پیش بود. همین موضوع نیز باعث شد این شرکت بخش Alibaba Cloud Intelligence را راه بیندازد. اخیرا این بخش با مدل‌های زبانی بزرگ یکم مدل برنامه نویس با نام AI Programmer عرضه کرد.

مدل AI Programmer علی بابا

مدل برنامه نویسی AI Programmer علی بابا، معماری نرم افزار و مهندسی توسعه و آزمایش را با هم ترکیب می‌کند. ترکیب این سه به برنامه‌نویس‌ها این قابلیت را می‌دهد تا در زمانی کوتاه‌تر یک برنامه بنویسند.

این شرکت می‌خواهد با عرضه این مدل راهی در بین برنامه‌نویس‌ها و توسعه دهندگان پیدا کند. به همین دلیل تمام تلاش تیم هوش مصنوعی علی بابا روی این مدل خواهد بود. این مدل می‌تواند زمان اجرای کد و تست را تا 70 درصد کاهش دهد. این کاهش 70 درصدی به توسعه دهنده‌ها کمک می‌کند ساعات کاری کمتری داشته باشند.

البته این مدل با واکنش‌های منفی نیز روبه‌رو شد. برخی از کاربران آن را غیر قابل اعتماد نامیدند. برخی دیگر نیز ادعا کردند هنوز برنامه‌نویسی کاری انسانی است و ماشین نمی‌تواند آن را به خوبی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *