ادعای عجیب درباره منحصر به فرد نبودن اثر انگشت

Masterprints-smartphone-Fingerprint-Scanners-attack

از بچگی به ما آموزش دادند که اثر انگشت هر فرد منحصر به فرد است اما ناگهان در زمان شیوع ویروس کرونا Gabe Guo ادعا کرد که اثر انگشت می تواند منحصر به فرد نباشد! او پس از تشکیل تیمی از پروفسورها با بررسی های فراوان در رابطه با این مسئله ادعا کرد که اثر انگشت هر فرد الزاما منحصر به فرد نیست. این ادعا مخالفت های شدید پزشکان این حوزه را به دنبال داشت.

اثبات منحصر به فرد نبودن اثر انگشت با مدل های هوش مصنوعی

با وجود اختلافات در رابطه با این مسئله، Guo تصمیم گرفت از مدل های هوش مصنوعی برای اثبات آن استفاده کند. در طی آزمایش های فراوان و جمع آوری اثر انگشت های مختلف به کمک هوش مصنوعی، مشخص شد که اثر انگشت دستان هر فرد شباهت بسیار زیادی با هم دارند. در نتیجه می توان برای تشخیص هویت از آن استفاده کرد.

ممکن است بگویید ادعای محقیق غلط است. اما طی بررسی های دقیق تر به این نتیجه رسیدند که وجود برآمدگی و قسمت های خاص از انگشت می تواند تغییراتی در پاسخ این آزمایش ایجاد کند.

منحصر به فرد نبودن اثر انگشت

دفاع Gabe Guo از ادعای خود

با این حال پزشکان و جمعی از افراد در این حوزه به طور قطع منحصر به فرد نبودن اثر انگشت را نپذیرفتند. گوئو در جواب آن ها بیان کرد: شباهت به دلیل جهت گیری برآمدگی در مرکز اثر انگشت است. علاوه بر این، ما اولین کسانی هستیم که سعی می کنیم اثر انگشتان مختلف یک فرد را حداقل با یک سیستم خودکار مطابقت دهیم. او به طور قطع اعلام کرد که این مسئله در پرونده های جنایی می تواند کمک بزرگی به اثبات بیگناهی افراد کند. در نتیجه نباید به همین سادگی از آن عبور کرد.

با وجود اینکه اهمیت زیادی به حرف Gabe Guo داده نشد، اما تحقیقات در رابطه با اثبات این مسئله هنوز در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *