موزیک ویدیو کی پاپ با هوش مصنوعی

فهرست مطالب

موزیک ویدیو کی پاپ با هوش مصنوعی

یکی از گروه‌های کی پاپ با نام سونتین (Seventeen) آهنگ موزیک ویدیو جدید خود را با هوش مصنوعی ساختند. ووزی لیدر ووکالیست گروه تایید می‌کند که این گروه از هوش مصنوعی استفاده کردند.

ستاره‌های زیادی از هوش مصنوعی برای ترانه سرایی استفاده می‌کنند. این گروه نیز با آلبوم پیشین خود توانستند رکوردهای زیادی ثبت کنند. اما موزیک ویدیوی جدید آن‌ها، Maestro، بحث برانگیزترین آهنگی است که آن‌ها ساختند.

موزیک ویدیو کی پاپ با هوش مصنوعی
گروه سونتین درحال خواندن آهنگ مایسترو

این آهنگ و ویدیوی آن صحنه‌ای دارد که فقط با هوش مصنوعی ساخته‌ شده‌ است. علاوه بر صحنه متن ترانه نیز با هوش مصنوعی است. لیدر ووکال این گروه، ووزی، می‌گوید آن‌ها قدرت هوش مصنوعی در زمینه ترانه سرایی را می‌سنجند. این ایده به این دلیل است که گروه سونتین می‌خواهند همراه با فناروی رشد کنند و علیه آن حرکت نکنند. تفکری که مشابه عقیده دیوید فینچر کارگردان سینما است.

واکنش‌های مختلفی درباره این اقدام به وجود آمد. برخی از طرفداران می‌گویند باید قبل از اینکه افراد بیشتری از هوش مصنوعی استفاده کنند قوانین و مقررات مربوط به آن وضع شود. آن‌ها معتقدند نباید استفاده از هوش مصنوعی در آثار هنری تبدیل به امری عادی شود.

برخی دیگر نیز معتقدند اگر هوش مصنوعی می‌تواند کمکی باشد بر جلوه و شکوفایی خلاقیت مشکلی در استفاده از آن نیست. آن‌ها می‌گویند هوش مصنوعی اگر بتواند به هنرمند کمک کند آثار هنری چند درجه رشد خواهند کرد.

طرفداران کی پاپ بزرگترین سرمایه یک گروه هستند. اگر چنین کاری از طرف سونتین و گروه دخترانه اسپا بخواهد برای آن‌ها ناخوشایند باشد این دو گروه فورا آن را رها می‌کنند. در حال حاضر دستورالعملی برای استفاده از هوش مصنوعی نیست بنابراین افراد مختلف باید با ذهنی باز به آن نگاه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *