ناسا نگران امکانات روزافزون هوش مصنوعی است

فهرست مطالب

ناسا نگران امکانات روزافزون هوش مصنوعی است

سازمان ناسا نگران پیشرفت و روزافزون شدن امکانات هوش مصنوعی است. این سازمان می‌گوید اولویت اصلی ایمنی است و این موضوع به دید آن‌ها اولویت خود را از دست داده است.

یکی از مواردی که نشان می‌دهد ایمنی در رابطه با هوش مصنوعی نادیده گرفته می‌شود افزایش حملات فیشینگ است. همین موضوع باعث می‌شود سازمانی مانند ناسا هشدارهای مختلفی را به کابران بدهد.

به نظر نمایندگان ناسا و بیل نلسون هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد و توسعه است. ناسا از مدت‌ها پیش از امکانات متنوع این فناوری استفاده می‌کرد اما امروزه باید با سرعت بیشتری فناوری‌های جدید را وارد بخش‌های مختلف کند.

بیل نلسون مدیر ناسا می‌گوید:

هوش مصنوعی خطرات زیادی دارد خصوصا اگر از ابزارهایی استفاده کنیم که کمکی به بهبود وضع بشریت نمی‌کند. در این صورت این ابزار فاجعه بار خواهد بود. با اینکه این فناوری کار ما را کارآمدتر می‌گند اما ما نگران امکانات هوش مصنوعی هستیم. تنها در صورتی می‌توانیم این مسیر را درست طی کنیم که به این سه اصل یعنی ایمنی، شفافیت و قابل اطمینان بودن وفادار بمانیم.
ناسا نگران امکانات روزافزون هوش مصنوعی است
بیل نلسون مدیر ناسا درحال سخنرانی درباره نگرانی‌های این سازمان در خصوص هوش مصنوعی

ناسا نگران امکانات هوش مصنوعی است به همین دلیل هفته گذشته دیوید ساوانینی را به عنوان اولین رئیس بخش هوش مصنوعی خود منتصب کرد. هدف او افزایش آگاهی کارکنان ناسا در رابطه با تهدیدات بالقوه هوش مصنوعی برای وظایفشان است.

سالوانینی روی مسائل امنیتی هم تمرکز دارد و می‌گوید این فناوری باید توسط مردم کنترل شود. در مورد این نگرانی‌ها ایمنی تنها مورد قابل بررسی نیست. چشم اندازهای استفاده از هوش مصنوعی هم باید بررسی شود. معاول ناسا، پام ملروی، می‌گوید توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه تحلیل دیتاهای انبوه ستودنی است. این فناوری می‌تواند ما را به اکتشاف‌های بعدی نیز برساند.

انجام تجزیه و تحلیل‌ها زمان کاری بسیاری از کارمندان را آزاد می‌کند و آن‌ها می‌توانند روی مسائل پیچیده‌تر تمرکز کنند.

هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند و پیشرفته است اگر در مسیری درست از آن استفاده نشود می‌تواند خطرات بسیار زیادی داشته باشد. همه شهروندان مسئول رعایت حداقل‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *