نخستین پیش نویس مقررات هوش مصنوعی در برزیل

فهرست مطالب

نخستین پیش نویس مقررات هوش مصنوعی در برزیل

اولین پیش نویس مقررات هوش مصنوعی یا AI Regulations را هفته گذشته در برزیل نوشتند. گزارش اولیه درباره این پیش نویس می‌گوید که این لایحه حد وسطی بین دو لایحه پیشین است. لوایح پیشین چیزی بین یک پیشنهاد گسترده مبنی بر نظارت و ورود به بحث استراتژی هوش مصنوعی بودند.

این لایجه نسبت به مقررات مربوط به هوش مصنوعی در اروپا که منبع الهام آن بوده، منعطف‌تر و نو آورانه‌تر است. به علاوه اینکه، در این قانون به افرادی که از هوش مصنوعی و مشتقات آن آسیب می‌بینند حقوقی می‌دهد که این مورد برخلاف قانون اروپا و حتی آمریکا است. قوانین اروپا سخت‌گیرانه‌تر است. در آمریکا این موضوع را اصولی و از حیث بنیادین بررسی می‌کنند.

کشور برزیل قبل از اتحادیه اروپا بحث تصویب لایحه و قوانین هوش مصنوعی را پیش کشید اما بعد از مدتی موضوع تغییر جهت پیدا کرد.

مارسلا متیوز می‌گوید:

متنی که هفته گذشته در دست ما بود حد وسط بین دو مورد پیشین است. با این وجود به لایجه دومی نزدیک‌تر است زیرا ساختار نظارتی در مواجهه با خطرات و اطلاعات نادرست را حفظ می‌کند اما نسبت به اتخادیه اروپا منعطف‌تر است.
نخستین پیش نویس مقررات هوش مصنوعی در برزیل

مجلس سنا می‌خواست این موضوع را تا پایان سال 2023 تصویب کند تا در انتخابات شهرداری امسال اعمال شود اما این اتفاق رخ نداد.

این پیش نویس اولین گام برای تثیبت این قوانین است و سناتورها باید تا 9 مه اصلاحیه‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند. رئیس سنا هم اولویت را روی برپایی چندین نهاد و متخصص برای اثرگذاری قوانین گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *