آوا امینی درباره نقش هوش مصنوعی در زیست شناسی صحبت کرد

فهرست مطالب

نقش هوش مصنوعی در زیست شناسی

آوا امینی محقق شرکت مایکروسافت درباره نقش هوش مصنوعی در زیست شناسی صحبت کرد. او در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که باید از هوش مصنوعی در این علم هم استفاده کرد و تلاش‌هایش رو به این سمت متمرکز کرد.

درباره این کار می‌گوید که به نظر من درک انسان کاری بسیار هوشمندانه، ظریف و حائز اهمیت است. نیاز انسان‌ها فقط تولید داروی جدید نیست. می‌توان الگوهای طبیعی بدن انسان را بررسی کرد و از آن‌ها به نتایج جالبی رسید.

به نظر او بدن ما دارای ارگانیسم‌های منحصر بفردی است که بسیاری از شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی آن را در نظر نمی‌گیرد. این موضوع که علم بالینی بر اساس دیتا و اطلاعات کار می‌کند چیز خوبی است. اما موضوع این است اگر ما در نظر بگیریم همه انسان‌ها یک مورد از یک جمعیت هستند ممکن است موارد مهمی از دست برود.

آوا امینی می‌گوید ما نباید فکر کنیم که اگر در یک تحقیق بخش اعظم آن X بودند پس تمام انسان‌ها چنین اند.

این محقق می‌خواهد نقش هوش مصنوعی را در شاخه‌های مختلف زیست شناسی مثل نانو بیولوژی و علوم بالینی به کار بگیرد.

پروژ‌ای که اکنون آوا امینی روی آن کار می‌کند با همکاری مایکروسافت، هاروارد و MIT است. آن‌ها می‌خواهند داده‌های بالینی را با هوش مصنوعی ادغام کنند تا از آن‌ها استفاده کنند.

هوش مصنوعی در پزشکی نقش دارد. برای تشخیص بیماری یا رادیولوژی از آن استفاده می‌شود. اگر بتوان با ابزارهای هوش مصنوعی آن را در علوم بالینی وارد کرد می‌توان برای هر یک از انسان‌ها داده‌های منحصر بفرد ایجاد کرد.

نقش هوش مصنوعی در زیست شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *