بیل گیتس: هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده غوغا میکند

فهرست مطالب

هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده غوغا میکند

بیل گیتس طی مصاحبه های اخیر خود به این موضوع اشاره کرد که هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده غوغا میکند. ظهور هوش مصنوعی این ترس را بر انگیخت که این فناوری میلیون ها شغل را در سراسر جهان از بین می برد. صندوق بین المللی هم این موضوع را تایید و بیان کرد که تا حدود ۴۰ درصد از مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی است. بیل گیتس این موضوع را قبول دارد اما نظر او این است که هر فناوری ترس هایی را با خود به همراه دارد که در ادامه موجب پیشرفت می شود. او همچنین معتقد است که هوش مصنوعی کار را آسان می کند و در پزشکی بسیار کاربردی خواهد بود.

هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده غوغا میکند

گیتس همچنان یکی از بزرگترین سهامداران مایکروسافت بوده که با openAI نیز در تعامل است. در نتیجه همه بر این باورند که بیل گیتس برای سرمایه خود از هوش مصنوعی طرفداری می کند. اما باید گفت که بیل گیتس نه تنها به سرمایه خود فکر نمی کند بلکه به دنبال گسترش و کشف روش هایی است که با آن فناوری ها پیشرفت کرده و انسان ها زندگی راحت تری را تجربه کنند.

حال باید ببینیم آیا واقعا هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده غوغا میکند؟ که البته می توان گفت مسئله ای دور از انتظار نیست . برای تحقق فناوری تنها نیاز به زیر ساخت قوی و فرهنگسازی بین جوامع مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *