هوش مصنوعی در سونوگرافی

5750

مادران می‌گویند خوشحال هستند که می‌توانند ببینند کودکشان چه می‌کند. هوش مصنوعی در سونوگرافی نیز حضور یافت. آفریقا اولین کشوری است که هوش مصنوعی را با سونوگرافی ادغام می‌کند.

در بسیاری از کشورها خدمات اولتراساوند عادی است. در اوگاندا آزمایشی در حال انجام است که متخصص سونوگرافی را از چرخه سونوگرافی حذف کنند. آن‌ها می‌خواهند انگیزه زنان برای دریافت خدمات پزشکی بیشتر از پیش شود.

مادران باردار باید برای تشخیص بیماری‌ها و یررسی جنین به سونوگرافی بروند. تا به امروز تمام سونوگرافی‌ها و حالت عادی آن به صورت سیاه و سفید است. در بسیاری از نقاط جهان سونوگرافی رنگی عملی بسیار لوکس و گران به حساب می‌آید.

هوش مصنوعی در سونوگرافی

حالا با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نقطه عطفی در این زمینه ایجاد کرد. با استفاده از هوش مصنوعی در اوگاندا تصویری اولتراساوند از نوزاد می‌گیرند. این عمل علاوه بر دقت بالا، باعث می‌شود زنان باردار میل بیشتری برای مراجعه به مرکز بهداشت داشته‌ باشند.

کشورهایی که درآمد سالانه آن‌ها پایین است معمولا کمبود متخصص دارند. حضور هوش مصنوعی می‌تواند این کمبود را جبران کند. تجهیزات مجهز معمولا در شهرهای بزرگ‌تر مستقر می‌شوند. هزینه رفت و آمد به آنجا زیاد است.

وجود هوش مصنوعی در این عرصه باعث می‌شود مادران باردار این سختی را به جان بخرند و برای سونوگرافی مراجعه کنند. حضور یک مادر باردار در مرکز درمانی می‌تواند از مشکلات احتمالی برای جنین جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *