هوش مصنوعی ناظر بر رژیم غذایی شما

هوش مصنوعی ناظر بر رژیم غذایی شما

هوش مصنوعی در زمینه غذا پیشرفت‌های مختلفی داشته‌ است. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی می‌تواند شما را حین غذا خوردن زیر نظر بگیرد و ناظر بر رژیم غذایی شما باشد. این مدل‌های هوش مصنوعی با الگوریتم‌های مختلف مواد مغذی و کالری موجود در هر قاشق غذا را اندازه می‌گیرد.

این موضوع آن قدر ها در حوزه هوش مصنوعی جدید نیست. پیش از این برخی از مدل‌ها تصویری از یک بشقاب غذا را دریافت می‌کردند. سپس میانگین کالری آن را حدس می‌زدند. امروز محققان در دانشگاه واترلو موفق شدند مدل جدیدی آموزش دهند.

هوش مصنوعی ناظر بر رژیم غذایی شما

این مدل جدید می‌تواند یک قاشق را در هر زمان آن را تجزیه و تحلیل کند. آن‌ها معتقدند این رویکرد بسیار دقیق‌تر است و می‌تواند بر میزان کالری و تغذیه افراد نظارت کند. چنین ویژگی‌ای برای بیماران یا افراد مسن و کسانی که باید مداوم رژیم غذایی داشته‌ باشند مناسب است.

هوش مصنوعی ناظر بر رژیم غذایی یک مدل نیازمند یک ویدیو از غذایی که فرد می‌خورد دارد. با بررسی ویدیو می‌تواند میزان کالری کلی غذا را محاسبه کند. اختلاف بین اندازه‌گیری مدل و اندازه واقعی 4.4 درصد است. این سیستم هنوز نیم‌تواند غذا و محتوای آن را شناسایی کند، اما می‌تواند همان تعداد غذایی که به آن آموزش دادند را ارزیابی کند.

آموزش‌های آینده روی این مدل و مدل‌های مشابه می‌تواند به ورزشکاران و بیماران کمک شایانی بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *