هک سیستم Open AI و نگرانی آن‌ها در خصوص چین

فهرست مطالب

هک سیستم Open AI و نگرانی آن‌ها در خصوص چین

اوایل سال گذشته یک هکر به سیستم پیام رسان Open AI نفوذ کرد. به ادعای این شرکت هکر جزئیات طراحی مدل هوش مصنوعی جدید را از گروه چتی که کارمندان در آن صحبت می‌کردند برداشت. به نظر می‌رسد هک سیستم Open AI در همین حد بود و به سیستم‌های سازنده هوش مصنوعی وارد نشد.

پس از این اتفاق شرکت Open AI یک جلسه برگزار کرد و آن حادثه را به کارمندان اطلاع‌رسانی کرد. این اطلاعات خصوصی بود و رسانه‌ها درباره این موضوع اطلاعی نداشتند. به نظر می‌رسد این موضوع به FBI و شرکای این شرکت نیز اطلاع رسانی نشد.

هک سیستم Open AI و نگرانی آن‌ها در خصوص چین

مدتی بعد درون سیستم این شرکت کارمندان نگرانی‌های خود را درباره کشور چین عنوان کردند. آن‌ها می‌گویند فناوری ما هنوز ابزاری برای تحقیق و کار است. اما در نهایت می‌تواند با امنیت ملی ایالات متحده رابطه مستقیم داشته باشد. اگر یک هکر می‌تواند چنین کاری کند، کشور چین قادر خواهد بود منافع ما را به خطر بیندازد.

موضوع امنیت در Open AI تبدیل به بحث مهم روز شده است. به نظر می‌رسد ایلیا ساتسکیور نیز بنیاین شرکت جدید خود را بر اساس امنیت پایه گذاری کرده است. هک سیستم Open AI باعث تلاطم در بین اعضای مختلف شد. برخی از اعضای اخراجی در بخش‌های مختلف ادعا کردند این شرکت توانایی مقابله با نفوذی‌ها را ندارد.

شرکت Open AI به این موضوع واکنش نشان داد و ادعا کرد نگرانی‌های کارمندان قابل توجه است. اما نیازی به نگرانی نیست و ما می‌توانیم دربرابر بدترین سناریوها نیز بایستیم.

بیشتر بخوانید: شرکت OpenAI با حملات DDoS، به سرویس های API و ChatGPT خود مبارزه می کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *