کارمند گوگل به سرقت اسرار تجاری هوش مصنوعی متهم شد

فهرست مطالب

کارمند گوگل به سرقت اسرار تجاری هوش مصنوعی متهم شد

طبق اخبار اخیر یک کارمند گوگل روز سه شنبه به سرقت اسرار تجاری هوش مصنوعی در حالی که مخفیانه با دو شرکت چینی در صنعت هوش مصنوعی کار می کرد، متهم شد. مریک گارلند، دادستان کل آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «وزارت دادگستری سرقت هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های پیشرفته را که می‌تواند امنیت ملی ما را به خطر بیندازد، تحمل نخواهد کرد.

دینگ، یک تبعه چینی 38 ساله است که در کالیفرنیا زندگی می‌کند. او متهم شد که بیش از 500 فایل حاوی اطلاعات محرمانه از Google را در طی یک سال از سال 2022 در حساب شخصی خود کپی کرده است. این فایل‌ها شامل فناوری مربوط به بلوک های ساختمانی مراکز اطلاعات ابر رایانه پیشرفته گوگل است.

استفاده دینگ از جایگاه خود برای دستیابی به اطلاعات گوگل

دادستان ها می گویند، به عنوان بخشی از مسئولیت های خود در گوگل، دینگ به توسعه نرم افزار مستقر در مراکز اطلاعات ابر رایانه گوگل کمک کرد. به دلیل این کار، دینگ به زیرساخت‌های سخت‌افزاری، پلتفرم نرم‌افزاری، و مدل‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی که پشتیبانی می‌کردند، گوگل دسترسی داشت. چند ماه پس از اینکه دینگ شروع به کپی کردن فایل‌های گوگل کرد، به او پیشنهاد شد که نقش افسر ارشد فناوری یک شرکت فناوری مستقر در چین را داشته باشد.

ظاهراً دینگ برای چند ماه به چین سفر کرد. او در جلسات سرمایه‌گذاران برای جمع‌آوری پول برای شرکت حضور پیدا کرد و به سرمایه‌گذاران احتمالی شرکت گفته شد که دینگ یک مدیر اجرایی است و 20 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد. دادستان ها می گویند که دینگ در زمانی که در چین بود اقداماتی را برای پنهان کردن کار خود انجام داد. از جمله اینکه از کارمند دیگری برای دسترسی به دفترش استفاده کرد تا به نظر برسد که در ایالات متحده است.

کارمند گوگل به سرقت اسرار تجاری هوش مصنوعی متهم شد

تاسیس شرکت با اطلاعات محرمانه گوگل در چین

پس از این ماجرا او ظرف یک سال، شرکت فناوری خود را در “صنعت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین” تاسیس کرد. ظاهراً این شرکت برای یک برنامه استارت‌آپ در چین درخواست داد. او به خود می‌بالد که تجربه‌ای با پلت‌فرم قدرت محاسباتی ده هزار کارتی Google دارد. دینگ بر این باور است که فقط او باید این محاسبات را ارتقا دهد و سپس یک پلتفرم قدرت محاسباتی متناسب با شرایط ملی چین را شبیه سازی کند.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که تحقیقات کاملی را در مورد سوء رفتار ادعایی دینگ انجام می دهد و به سرعت پرونده را به FBI ارجاع خواهد داد. کاستاندا گفت: ما تدابیر شدیدی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات تجاری محرمانه و اسرار تجاری خود داریم. پس از بررسی متوجه شدیم که این کارمند اسناد متعددی را سرقت کرده است و به سرعت پرونده را به نیروی انتظامی فرستادیم. ما از FBI برای کمک به محافظت از اطلاعات ما سپاسگزاریم و به همکاری نزدیک با آنها ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *