کاهش هزینه کارکنان با استفاده از هوش مصنوعی

فهرست مطالب

کاهش هزینه کارکنان با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش سایت بلومبرگ، به نظر می‌رسد تقریبا 50 درصد شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند می‌خواهند هزینه‌شان پایین بیاید. این کاهش هزینه در خصوص کارکنان نیز با استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی میسر می‌شود.

پیش از این نیز در گزارشی اعلام شد که بسیاری از شرکت‌ها با گسترش و پیشرفت هوش مصنوعی برخی از کارمندانشان را اخراج خواهند کرد. به نظر می‌رسد این موضوع به حقیقت پیوسته است.

کاهش هزینه کارکنان با استفاده از هوش مصنوعی

در یک نظرسنچی که اوایل سال 2022 انجام شد 45 درصد از کارمندانی که شرکت کردند معتقد بودند هوش مصنوعی دستیار خوبی است. آن‌ها معتقد بودند هوش مصنوعی می‌تواند هزینه کارکنان و استخدام نیروی کار را کاهش دهد.

به علاوه استفاده از اتوماسیون‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تولید خود را افزایش دهند. تحت چنین شرایطی میزان تولید و بازدهی بالاتر از حالت معمولی که نیروی انسانی در استخدام شرکت است، می‌شود. این موضوع نیز یکی از مواردی است که یک نیروی انسانی باید نگران آن باشد.

نود و هشت شرکت در سال 2024 در یک نظرسنجی شرکت کردند. 85 درصد آن‌ها می‌گویند با هوش مصنوعی می‌توانند خروجی نهایی کسب و کار و تولیدشان را بهبود ببخشند. 54 درصد می‌گویند می‌توانند با هوش مصنوعی کمیت کارمندان را مدیریت کنند و 48 درصد معتقدند کیفیت کار با هوش مصنوعی بهتر می‌شود.

بیشتر بدانید: آیا هوش مصنوعی جای کارمندان را خواهد گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *