کلاهبرداری با هوش مصنوعی با اسم گزارشگر BBC

فهرست مطالب

کلاهبرداری با هوش مصنوعی با اسم گزارشگر BBC لیز بونین

لیز بونین گزارشگر بخش علم و طبیعت BBC است. چند روز پیش این شخص و بخش علمی BBC متوجه تبلیغی با صدایی آشنا شدند. این مورد یک کلاهبرداری با هوش مصنوعی است که انتظار می‌رود بیشتر از قبل اتفاق بیفتد.

لیز بونین لهجه ایرلندی دارد و در این تبلیغ لهجه او ترکیبی از استرالیایی غلیظ و انگلیسی بود. لیز بونین می‌گوید با شنیدن این تبلیغ حس می‌کند از او سواستفاده کردند. صدایی که در تبلیغ استفاده کردند خیلی شبیه به او است اما تنها تفاوتی که باعث شک می‌شود لهجه او است.

کلاهبرداری با هوش مصنوعی و دیپ‌فیک با اسم گزارشگر BBC لیز بونین

شخصی اکانت جعلی لیز بونین را در فضای مجازی ساخت و با آن به شرکت دفع حشرات پیام همکاری داد. مدیر شرکت بعد از مدتی مشکوک شد که احتمال دارد کلاهبرداری با هوش مصنوعی اتفاق بیفتد. زمانی که پیام‌های صوتی با صدای لیز بونین را شنید شک او برطرف شد و اعتماد کرد. این شخص آدرس ایمیل و شماره کارتی برای این شرکت فرستاد تا مبلغ همکاری و تبلیغات را به آن واریز کنند.

طبق بررسی‌ها این واریزی انجام شده و پس از آن شخص کلاهبردار برای شرکت تصاویری از این گزارشگر را می‌فرستد. در نهایت هم برای تبلیغ دفع حشرات متنی را می‌خواند و آن را برای مدیر مربوطه می‌فرستد.

لیز بونین می‌گوید با اینکه از چنین اتفاقی ناراحت است اما حداقل خدا را شکر می‌کند این تبلیغ فقط درباره دفع حشرات بوده نه چیز بد دیگری!

چنین اتفاقی زنگ خطر ساخت محتوای دیپ‌فیک با صدای افراد را به صدا درمی‌آورد. دسترسی به مدل‌هایی مولد صدا می‌تواند چنین خطراتی برای افراد مختلف داشته باشد. بعضی از این موارد را می‌شود با بررسی صدا، کلمات و لهجه شناسایی کرد اما تمام موارد قابل شناسایی نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *