گوگل نوتبوک اکنون با صدای بلند توضیح می‌دهد!

فهرست مطالب

گوگل نوتبوک و قابلیت‌های جدید آن

گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد: اپلیکیشن یادداشت برداری و تحقیق، NotebookLM (مبتنی بر هوش مصنوعی) اکنون ویژگی‌های جدیدی دارد! Audio Overview یا قابلیت توضیح با صدا، به کاربران راه دیگری را برای هضم و درک اطلاعات موجود در اسناد ارائه می‌کند. گوگل نوتبوک با این قابلیت جدید می‌تواند متون را بخواند یا خلاصه‌ای مختصر از آن تهیه کند.

از زمان راه اندازی این نوتبوک (NotebookLM )، گوگل از آن برای خلاصه‌ی متون و توضیح مطالب استفاده می‌کند. اما اکنون، قادر است این کار را با استفاده از صدا انجام دهد. این ویژگی برای افرادی است که مطالب صوتی را به نوشته‌های متنی ترجیح می‌دهند و با این روش مطالب را بهتر درک می‌کنند.

از زمان راه اندازی نوتبوک (NotebookLM ) گوگل از آن برای خلاصه کردن متون و توضیح مطالب استفاده کرد؛ اما اکنون، قادر است این کار را با استفاده از صدا انجام دهد.

استفاده از الگوهای گفتاری در گوگل نوتبوک!

میزبان‌های مجازی (virtual hosts) مبتنی بر هوش مصنوعی، از الگوهای گفتاری استفاده می‌کنند تا خلاصه ای از مطالب اسناد شما، ارائه دهند. میزبان‌ها حقایق یا موضوعات مختلفی را، از منابع معتبر به‌اشتراک می‌گذارند و قابلیت‌هایی مانند توضیح مفاهیم پیچیده با استعاره را انجام می‌دهند. گوگل معتقد است: این قابلیت صوتی به کاربران کمک می‌کند تا اسناد مرتبط را پیدا کنند یا برای پیش نویس‌ مقالات جدید از آن الهام بگیرند.

برای شروع کار با Audio Overview، ابتدا باید گوگل نوتبوک را باز کنید، به راهنمای آن بروید و روی دکمه‌ی “تولید” در سمت راست کلیک کنید. ایجاد صوت می‌تواند تا پنج دقیقه طول بکشد.

در حال حاضر، این قابلیت، فقط در زبان انگلیسی موجود است. همچنین گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید فایل را دانلود و هر زمان که می‌خواهید، به آن گوش دهید.

به گفته‌ی گوگل، قابلیت صوتی هنوز در مرحله بتا است و ممکن است هنوز کاملا دقیق نباشد!

این شرکت اولین NotebookLM را با نام Project Tailwind در ژوئن 2023 معرفی کرد و سپس در دسامبر گذشته، برای همه افراد در ایالات متحده در دسترس قرار داد. این اپلیکیشن اکنون در بیش از 200 کشور، با بیش از 108 زبان در دسترس است.

بیشتر بخوانید: 110 زبان جدید در مترجم گوگل با هوش مصنوعی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *